eArşiv@Adu

Eko-okullardaki çocuk kitaplarının çevre eğitimi açısından incelenmesi /

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öztürk Samur, Ayşe
dc.contributor.author Kütük, Aycan
dc.date.accessioned 2020-07-24T10:47:41Z
dc.date.available 2020-07-24T10:47:41Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3858
dc.description.abstract Bu araştırma, eko okullarda çevre eğitimine yönelik kullanılan çocuk kitaplarının çevre eğitimi ögelerini içerip içermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmacı tarafından 11 alt başlıktan ve 59 maddeden oluşan “Eko-okul Temalarına Göre Kitap İnceleme Formu” hazırlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma kapsamında doküman analizi yöntemiyle yapılmış olup kitaplar hazırlanan kitap inceleme formuna göre incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı beş farklı eko-okulda, öğretmenlerin çevre eğitimi uygulamalarında kullandıkları 40’ar çocuk kitabı amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş, toplam 200 kitaptan oluşan bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Eko- okul Temalarına Göre Kitap İnceleme Formuna göre incelenen kitaplardan hiçbir alt başlığı içermeyen kitaplar araştırmadan çıkarılmış, kalan 118 kitap çalışmaya dâhil edilmiştir. Kitapların eko-okul temalarını hangi oranda içerdiğini belirlemek için frekans analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda incelenen çocuk kitaplarının sırasıyla biyoçeşitlilik ve doğa, enerji, çöp, su ve atıklar ile ilgili olduğu görülmüştür. İklim değişikliği alt başlıklarına hiçbir kitapta rastlanmamış olup, evrensel vatandaşlık, gıda, sağlık ve refah, ulaşım, deniz ve sahil ile ilgili konuların çok az kitapta ele alındığı saptanmıştır. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ................................................................................ v ÖZET ...................................................................................................................................... vi ABSTRACT .......................................................................................................................... vii ÖNSÖZ ................................................................................................................................. viii İÇİNDEKİLER ....................................................................................................................... ix TABLOLAR DİZİNİ .............................................................................................................. xi KISALTMALAR DİZİNİ ..................................................................................................... xii GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1.BÖLÜM ................................................................................................................................ 5 1.1. Okul Öncesi Eğitim .......................................................................................................... 5 1.2. Çocuk Edebiyatı ................................................................................................................ 6 1.2.1. Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri ............................................................................... 7 1.2.1.1. Biçimsel özellikler ...................................................................................................... 8 1.2.1.2. İçerik özellikleri .......................................................................................................... 9 1.2.2. Çocuk Edebiyatının Amaçları ...................................................................................... 12 1.2.3. Çocuk Kitaplarının Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri ....................................................... 13 1.3. Çevre Eğitimi .................................................................................................................. 14 1.3.1. Çevre Eğitiminin Tanımı ............................................................................................. 14 1.3.2. Çevre Eğitimin Amaçları ............................................................................................. 16 1.3.3. Çevre Eğitiminin Önemi .............................................................................................. 18 1.3.4. Eko Okullarda Çevre Eğitimi ...................................................................................... 19 1.4. Konu ile İlgili Araştırmalar ............................................................................................ 21 1.4.1. Yurt İçi Araştırmalar .................................................................................................... 21 x 1.4.2. Yurt Dışı Araştırmalar ................................................................................................. 25 2. BÖLÜM ............................................................................................................................. 28 2.1. Araştırmanın Modeli ....................................................................................................... 28 2.2. Çalışma Grubu ................................................................................................................ 28 2.3. Veri Toplama Araçları .................................................................................................... 30 2.4. Veri Toplama İşlemi ....................................................................................................... 32 2.4.1. Verilerin Analizi ve Değerlendirme ............................................................................ 33 2.5. Geçerlik ve Güvenirlik ................................................................................................... 33 2.5.1. Geçerlik ........................................................................................................................ 33 2.5.2. Güvenirlik .................................................................................................................... 34 3. BULGULAR ...................................................................................................................... 34 4. TARTIŞMA VE SONUÇ .................................................................................................. 44 Öneriler .................................................................................................................................. 54 KAYNAKÇA ........................................................................................................................ 55 EKLER DİZİNİ ..................................................................................................................... 64 EK 1 ....................................................................................................................................... 64 EK2 ........................................................................................................................................ 67 EK3 ........................................................................................................................................ 73 ÖZGEÇMİŞ ........................................................................................................................... 74 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eko-okullar, çevre eğitimi, çocuk kitapları tr_TR
dc.title Eko-okullardaki çocuk kitaplarının çevre eğitimi açısından incelenmesi / tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster