eArşiv@Adu

Mizaç temelli psikoeğitim programının 5-9 yaş grubu çocukların öğretmenlerinin sınıf yönetimi özyeterlik inançları üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdemir, Yalçın
dc.contributor.author Çevik, Demet
dc.date.accessioned 2020-07-24T10:34:37Z
dc.date.available 2020-07-24T10:34:37Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3856
dc.description.abstract Bu araştırmada "Mizaç Temelli Psikoeğitim Programının Öğretmenlerin Öz yeterlik İnançları Üzerindeki Etkisi" incelenmiştir. Araştırmada öntest, sontest, izleme kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 60 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Öz yeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest ölçümlerinin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Varsayımsal koşulların (normallik, varyansların homojenliği ve regresyon doğrularının eğiminin eşitliği) kontrol edilmesinin ardından araştırmanın hipotezlerini sınamak amacıyla veri seti üzerinde tekrarlı ölçümler için tek yönlü ANCOVA uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin öz yeterlik inançları üzerinde önemli etkileri olan mizaç temelli psikoeğitim programı bu alanda çalışanlar tarafından kanıt temelli bir program olarak kullanılabilir. Araştırma bulguları ve sonuçları tartışılarak, gelecekteki çalışmalar için öneriler sunuldu. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ...................................................................................................... iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ...................................................................................... iv ÖZET ................................................................................................................................................... v ABSTRACT ...................................................................................................................................... vi ÖNSÖZ ............................................................................................................................................. vii TABLOLAR DİZİNİ ........................................................................................................................ x EKLER DİZİNİ ................................................................................................................................ xi KISALTMALAR DİZİNİ .............................................................................................................. xii GİRİŞ .................................................................................................................................................. 1 1.BÖLÜM .......................................................................................................................................... 8 1. KURAMSAL VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE ................................................................... 8 1.1. Sınıf Yönetimi ............................................................................................................................ 8 1.1.1. Sınıf Yönetimi Modelleri ..................................................................................... 12 1.1.1.1. Geleneksel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................ 12 1.1.1.2. Tepkisel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................... 12 1.1.1.3. Önlemsel Sınıf Yönetimi Modeli .................................................................. 12 1.1.1.4. Gelişimsel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................ 13 1.1.1.5. Bütünsel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................... 14 1.1.2. Öğretmenlerin Sıkça Karşılaştıkları Öğrenci Davranış Sorunları ........................ 14 1.2. Sınıf Yönetimi Öz-yeterlik İnancı ........................................................................................ 17 1.3. Mizaç ......................................................................................................................................... 20 1.3.1. Mizaç- Çevre Etkileşimi (Uyum İyiliği) .............................................................. 23 1.3.2. Öğrenciyi Tanıma ve Mizacın Önemi .................................................................. 25 1.4. Öğretmenlere Yönelik Eğitimler ............................................................................................ 27 1.4.1. Mizaç Temelli Eğitim Programlarına İlişkin Araştırma Sonuçları ...................... 29 1.4.2. Mizaç Temelli Öğretmen Eğitimi Programları .................................................... 33 2. BÖLÜM ....................................................................................................................................... 38 2. YÖNTEM .......................................................................................................................... 38 2.1. Araştırmanın Modeli ................................................................................................................ 38 2.2. Araştırmanın Çalışma Grubu .................................................................................................. 40 2.3. Veri Toplama Araçları ............................................................................................................. 40 2.3.1. Öğretmen sınıf yönetimi öz-yeterlik İnanç Ölçeği ............................................... 40 ix 2.4. Verilerin Analizi ....................................................................................................................... 44 3. BÖLÜM ....................................................................................................................................... 46 3. BULGULAR ..................................................................................................................... 46 3.1. Öntest, Sontest ve İzleme Ölçümlerine İlişkin Betimsel İstatistikler ................................ 46 3.2. Araştırmanın Hipotezine İlişkin Bulgular ............................................................................. 46 4. TARTIŞMA VE SONUÇ ................................................................................................ 47 5. KAYNAKLAR ................................................................................................................. 53 6. EKLER ............................................................................................................................. 76 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 78 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mizaç, Mizaç Temelli Psikoeğitim Programı, Öğretmen Sınıf Yönetimi Öz yeterlik İnancı, Öğretmen Eğitimi tr_TR
dc.title Mizaç temelli psikoeğitim programının 5-9 yaş grubu çocukların öğretmenlerinin sınıf yönetimi özyeterlik inançları üzerindeki etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster