Özet:
Bu araştırmada "Mizaç Temelli Psikoeğitim Programının Öğretmenlerin Öz yeterlik İnançları Üzerindeki Etkisi" incelenmiştir. Araştırmada öntest, sontest, izleme kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 60 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Öz yeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest ölçümlerinin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Varsayımsal koşulların (normallik, varyansların homojenliği ve regresyon doğrularının eğiminin eşitliği) kontrol edilmesinin ardından araştırmanın hipotezlerini sınamak amacıyla veri seti üzerinde tekrarlı ölçümler için tek yönlü ANCOVA uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin öz yeterlik inançları üzerinde önemli etkileri olan mizaç temelli psikoeğitim programı bu alanda çalışanlar tarafından kanıt temelli bir program olarak kullanılabilir. Araştırma bulguları ve sonuçları tartışılarak, gelecekteki çalışmalar için öneriler sunuldu.