eArşiv@Adu

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ve okuma motivasyonu ile ilişkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karasakaloğlu, Nuri
dc.contributor.author Saraçlı Çelik, Seda
dc.date.accessioned 2020-07-17T12:12:43Z
dc.date.available 2020-07-17T12:12:43Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3831
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; 4. sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları ile ilişkisini belirlemektir. Araştırma örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında İzmir Buca ilçesinde bulunan devlet okullarında dördüncü sınıfa devam eden 725 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Doğru ve Akıcı Sessiz Okuma Testi” (DASSOT), Okuduğunu Anlama Testi, Okuma Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilerek, öğrencilerin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları ile anlamlı bir ilişkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin doğru ve akıcı sözcük okuma düzeyleri ile okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunduğu saptanmıştır. Öğrencilerin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeylerinde öğrencilerin Türkçe dersi not ortalamaları, cinsiyetleri, evde kitaplık, internet ve kendine ait odalarının olması, anne-baba eğitim düzeyleri, anne-baba meslekleri arasında anlamı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................... iv ÖZET ....................................................................................................................................... v ÖNSÖZ .................................................................................................................................. vii ÇİZELGELER DİZİNİ ............................................................................................................ x TABLOLAR DİZİNİ .............................................................................................................. xi EKLER DİZİNİ .................................................................................................................... xiii KISALTMALAR DİZİNİ .................................................................................................... xiv 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 1 GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1.1. Problem Durumu: ........................................................................................................ 2 1.2. Araştırmanın Amacı: .................................................................................................... 3 1.3. Araştırmanın Önemi: ................................................................................................... 4 1.4. Sayıltılar: ...................................................................................................................... 6 1.5. Sınırlılıklar: .................................................................................................................. 6 2. BÖLÜM .............................................................................................................................. 7 2. KURAMSAL AÇIKLAMALAR ve İLGİLİ ARAŞTIRMALAR ...................................... 7 2.1. Okuma .......................................................................................................................... 7 2.1.1. Sesli ve Sessiz Okumanın Gelişimi ................................................................... 8 2.1.1.1. Sesli okuma ........................................................................................... 8 2.1.1.2. Sessiz okuma ......................................................................................... 9 2.2. Akıcı Okuma ................................................................................................................ 9 2.2.1. Sessiz Okuma Akıcılığı ................................................................................... 11 2.2.1.1. Doğruluk (Sözcük Tanıma): ................................................................ 12 2.2.1.2. Okuma hızı (otomatiklik): ................................................................... 12 2.3. Okuduğunu Anlama ................................................................................................... 15 ix 2.4. Okuma Motivasyonu .................................................................................................. 16 2.5. İlgili Araştırmalar ...................................................................................................... 18 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 21 3. YÖNTEM .......................................................................................................................... 21 3.1. Araştırma Modeli ....................................................................................................... 21 3.2. Evren ve Örneklem .................................................................................................... 21 3.3. Veri Toplama Araçları ............................................................................................... 22 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu: ........................................................................................... 23 3.3.2. Okuduğunu Anlama Testi .................................................................................. 23 3.3.3. Okuma Motivasyonu Ölçeği (Okuma Motivasyonu Profili Ölçeği) .................. 24 3.3.4. Doğru ve Akıcı Sessiz Sözcük Okuma Testi (DASSOT) .................................. 25 3.4. Veri Toplama Süreci .................................................................................................. 26 3.5. Verilerin Analizi ........................................................................................................ 27 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 34 4. BULGULAR ..................................................................................................................... 34 5. TARTIŞMA ve SONUÇ .................................................................................................. 52 6. KAYNAKLAR ................................................................................................................. 57 7. EKLER ............................................................................................................................. 62 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 69 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okuma, okuduğunu anlama, akıcı okuma, sessiz okuma, sessiz okuma akıcılığı, okuma motivasyonu tr_TR
dc.title İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ve okuma motivasyonu ile ilişkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster