Özet:
Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin üstbilişşel dinlediğini anlama farkındalığı düzeyi ile dinlemeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin dinlediğini anlama beceri ve tutumları ölçülmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın ili Efeler ilçesi merkezinde bulunan üç ilkokulunun dördüncü sınıflarda 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitimine devam eden toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPPS 20.0 programı kullanılmıştır.
Analiz edilen veriler sonucu elde edilen bulgular çerçevesinde öğrencilerin üstbilişsel dinlediğini anlama farkındalığı düzeyi ile dinlemeye ilişkin tutum arasında çok yüksek bir ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra ailelerin sosyo-ekonomik durumlarının öğrencilerin üstbilişsel dinlediğini anlama farkındalığı ile dinlemeye ilişkin tutumlarını etkilediği görülmüştür.