eArşiv@Adu

Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin bireysel yenilikçilik özellikleri açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Arabacıoğlu, Taner
dc.contributor.author Yüksel, Berna Sultan
dc.date.accessioned 2020-07-10T13:02:20Z
dc.date.available 2020-07-10T13:02:20Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3803
dc.description.abstract Bu araştırmada ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin, bireysel yenilikçilik özelliklerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden, genel tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemi 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesinde görev yapan 341 sınıf öğretmeni ile oluşturulmuştur. Veri toplama araçları olarak Öğretmenlerin Eğitim Teknoloji Yeterliliklerini Belirleme ölçeği, Bireysel Yenilikçilik ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, varyans analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda, cinsiyet değişkeninin teknoloji okuryazarlığı ve teknolojiyi derse entegre etmede erkek öğretmenler lehine önemli bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun oluşmasında erkek öğretmenlerin risk alma düzeylerinin kadın öğretmenlere göre daha fazla olmasının etkisi olduğu görülmüştür. Bunun yanında 11-15 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin teknoloji okuryazarlığı bağlamında kendilerini üst seviyede gördükleri belirtilmiştir. Bu noktada sınıf öğretmenlerinin sahip olduğu bireysel yenilikçilik özelliklerinin teknoloji kullanımı konusunda önemli bir fikir verdiği düşünülmüştür. On altı yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenlerin değişime direnç puanlarının gittikçe artması önemli bir aşama olarak değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI.........................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI..........................................................................iv ÖZET...................................................................................................................................v ABSRACT.........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..............................................................................................................................vii İÇİNDEKİLER DİZİNİ....................................................................................................viii ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................................xi TABLOLAR DİZİNİ.........................................................................................................xii EKLER DİZİNİ................................................................................................................xiv KISALTMALAR DİZİNİ.................................................................................................xv 1. BÖLÜM.........................................................................................................................1 1. GİRİŞ.............................................................................................................................1 1.1. Problemin Tanımlanması................................................................................1 1.2. Problem Cümlesi............................................................................................3 1.3. Alt Problemler ...............................................................................................4 1.4. Araştırmanın Amacı.......................................................................................4 1.5. Araştırmanın Önemi ......................................................................................4 1.6.Sayıltılar (Varsayımlar)...................................................................................5 1.7. Sınırlılıklar......................................................................................................6 1.8. Tanımlar.........................................................................................................6 2. BÖLÜM .......................................................................................................................7 2. KURAMSAL ÇERÇEVE.............................................................................................7 2.1. Eğitimde Teknolojinin Rolü...........................................................................7 2.1.1. Eğitim Teknolojisinin Temel İlkeleri..............................................10 2.1.2. Eğitim Teknolojisinin Önemi..........................................................13 2.1.3. Eğitim Teknolojisinin Yararları.......................................................15 ix 2.1.4. Eğitim Teknolojisi ve Öğretmen......................................................21 2.2. Öğretmenlerin Eğitim Teknolojisi Kullanımı Açısından Sahip Olmaları Gereken Yeterlilikler............................................................................................................24 2.2.1. Bilişsel Alan Yeterlilikleri................................................................27 2.2.2. Duyuşsal Alan Yeterlilikleri.............................................................29 2.2.3. Psikomotor Alan Yeterlilikleri..........................................................29 2.3. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yeterlikleri.................................................30 2.3.1. Sınıf Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikleri......................................35 2.4. Yenilikçilik.......................................................................................................35 2.5. Bireysel Yenilikçilik........................................................................................36 3. BÖLÜM.........................................................................................................................41 3. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR............................................................................................41 3.1. Yurt İçinde Yapılmış Çalışmalar.....................................................................41 3.1.1. Eğitim Teknolojisi ile İlgili Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar...........41 3.1.2. Bireysel Yenilikçilik ile İlgili Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar........51 3.2. Yurt Dışında Yapılmış Çalışmalar...................................................................59 3.2.1.Teknoloji Kullanımı ile İlgili Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar........59 3.2.2. Bireysel Yenilikçilik ile İlgili Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar......66 4. BÖLÜM..........................................................................................................................71 4. YÖNTEM........................................................................................................................71 4.1. Araştırmanın Modeli.........................................................................................71 4.2. Evren ve Örneklem...........................................................................................71 4.3. Verilerin Toplanması.........................................................................................71 4.4. Veri Toplama Araçları.......................................................................................72 4.5. Verilerin Çözümlemesi ve Yorumlanması........................................................74 5. BÖLÜM...........................................................................................................................76 5. BULGULAR ve YORUMLAR.......................................................................................76 5.1. Sınıf Öğretmenlerinin Demografik Bilgilerine Ait Bulgular............................76 x 5.2. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Kullanım Düzeyleri ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerine Ait Bulgular ................................................................81 5.2.1. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Kullanım Düzeylerinin Dağılımına Ait Bulgular...........................................................................................................81 5.2.2. Sınıf Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik Kategorileri Dağılımına Ait Bulgular.................................................................................................................82 5.2.3. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim teknolojileri Kullanımlarının Cinsiyet ve Kıdem Değişkenlerine Göre Anlamlı Fark Olup Olmadığına İlişkin Bulgular.................83 5.2.4. Sınıf Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Cinsiyet ve Kıdem Değişkenlerine Göre Anlamlı Fark Olup Olmadığına İlişkin Bulgular.................86 5.2.5 Teknoloji Okuryazarlığı, Sosyal Etik ve Yasal Hükümler, Değişime Direnç, Fikir Önderliği, Deneyime Açıklık ve Risk Alma, Öğretmenlerin Derse Teknoloji Entegrasyonunun Anlamlı Bir Yordayıcısı mıdır?.................................................90 TARTIŞMA, SONUÇ ve ÖNERİLER...........................................................................94 KAYNAKLAR.................................................................................................................105 EKLER..............................................................................................................................122 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................................127 tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim Teknolojileri, Bireysel Yenilikçilik, Sınıf Öğretmeni, Teknoloji Kullanımı tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin bireysel yenilikçilik özellikleri açısından incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster