Özet:
KurumsallaĢma ve markalaĢma kavramları iĢletmenin rakiplerinden farklılaĢarak rekabet avantajı sağlamasında, varlığını koruması ve sürekliliğini sağlaması konusunda iĢletmeler için en önemli iki faktörü oluĢturmaktadır. KurumsallaĢmayı baĢarabilen iĢletme toplum içerisindeki tüm paydaĢlar tarafından güçlü, güvenilir, itibar sahibi, etik bir iĢletme olarak görülebilmektedir. Ayrıca doğru stratejilerle doğru markalar yaratıp bunları güçlendirebilen, tüm kesimler için bir değer haline dönüĢtürebilen ve uluslararası bir marka haline getirip sadık müĢteriler kazanabilen iĢletmeler rekabet yarıĢında çok büyük avantajlar sağlamakta ve sürdürülebilirliği yakalayabilmektedir.
ÇalıĢmada, ele alınan kurumsallaĢma ve markalaĢma kavramlarına iliĢkin kavramsal çerçeve oluĢturulmuĢ ve bir nitel uygulamaya yer verilmiĢtir. Otomotiv yan sanayiinde faaliyet gösteren bir iĢletmede yapılmıĢ olan nitel araĢtırma, iĢletmenin kurumsallaĢma ve markalaĢma süreçlerinde izlediği aĢamaları, uygulamaları ve mevcut durumunu ortaya koymayı amaçlamıĢtır. Bu kapsamda Jantsa A.ġ.‟nin kurumsallaĢma ve markalaĢma hususunda geçirdiği süreçler ve yer verdiği uygulamalar incelenmiĢ, kurumsallaĢma ve markalaĢma düzeyleri hakkında çıkarımlar yapılmıĢ, bu surette sektör bazında ve makro düzeyde durum değerlendirmesi yapılmıĢtır.
AraĢtırma sonucunda eriĢilen bulgular, iĢletmede kurumsallaĢma ve markalaĢma bilincinin var olduğunu, bu kapsamda yoğun bir gayretin bulunduğunu, süreçler içerisinde belirli aĢamaların kaydedildiğini, bunların bir örgüt kültürüne dönüĢmekte olduğunu ve bu yöndeki çalıĢmaların iyileĢtirerek devam ettirildiğini ortaya koymuĢtur.