Özet:
Bu çalışma, örgüt ikliminin otel işletmeleri çalışanlarının yaratıcılığına etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini İzmir’deki dört ve beş yıldızlı şehir otelleri oluşturmaktadır. Örgüt iklimi ve örgütsel yaratıcılık ile ilişkili faktörler incelenmiştir. Araştırma verisi, on beş maddeden oluşan örgüt iklimi ölçeği ve otuz sekiz maddeden oluşan örgütsel yaratıcılık ölçeği ile hazırlanan anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, örgütsel yaratıcılık konuları, boyutları ve turizmle olan ilişkisi ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, örgüt iklimi kavramı, türleri, boyutları, örgüt kültürü ile olan ilişkisi, yarattığı sonuçlar ve turizmle olan ilişkisine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, İzmir ilinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanları üzerinde, örgüt ikliminin örgütsel yaratıcılığa etkisini açığa çıkaran bulgular değerlendirilmiştir.
Çalışmanın son kısmında, araştırmanın ayrıntılı bir şekilde açıklaması ve çalışma kapsamında uygulanan anketlere ait veri analizlerinin açıklamaları yer almaktadır. Bulguların değerlendirilmesi için frekans analizi, faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, Bartlett’s testi, Independent Sample T testi ve OneWay Anova testi uygulamaları yapılmıştır. Elde edilen bilgiler sonucunda İzmir’deki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde örgüt ikliminin çalışanların örgütsel yaratıcılığına etkisi olduğu ortaya konmuştur. Çalışanların demografik bilgileri ve örgüt iklimi alt boyutları ile örgütsel yaratıcılık alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.