Özet:
Turizm sektöründe en önemli faktör, insandır. Ġnsan faktörünün çeĢitli Ģekillerde aktif rol oynadığı turizm faaliyetleri küçükten büyüğe her destinasyonda var olabilmekle beraber; bunun ön koĢulu bu destinasyonlardaki turizm çekiciliklerinin gücüdür. Turizmin etkileri ise bu güç neticesinde ortaya çıkan unsur olarak kaĢımıza çıkmaktadır. Sosyokültürel, ekonomik ve çevresel olarak gruplandırabileceğimiz bu etkiler olumlu ve olumsuz olarak ortaya çıkmakla beraber, destinasyonda yaĢayan yerel halkı çeĢitli Ģekillerde etkilemektedir. Farklı demografik özelliklere sahip olan yerel halkın, farklı Ģekillerde bu etkileri algılaması hem bireysel olarak bu iliĢkilerin turizm geliĢimine verdikleri desteği yönlendirmekte hem de yerel halk olarak düĢünüldüğünde destinasyondaki turizmin geleceğini Ģekillendirmektedir.
Edremit ilçesinde yaĢayan yerel halkın turizmin sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerini algılama Ģekilleri ve demografik özelliklerine ek olarak turizm geliĢimine verdikleri destek Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Korelasyon Analizi ile ölçümlenmiĢtir. Kolayda örnekleme yoluyla seçilen 426 kiĢiden 416’sına yapılan analizler sonucunda turizmin olumlu ve olumsuz sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerini algılamaları ile yerel halkın demografik özellikleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiĢtir. Yerel halkın turizm geliĢimine verdiği destek ile demografik özellikleri arasında da anlamlı farklılıklar tespit edilirken; turizm geliĢimine verilen destek ile turizmin olumlu geliĢim etkilerini algılamaları arasında anlamlı bir iliĢki olduğu sonucuna varılmıĢtır.