Özet:
Araştırma, okul yöneticilerinin öğretmenleri güçlendirme düzeyini ve bunun çeşitli değişkenlere (cinsiyet, kıdem, aynı okulda çalışma yılı ve branş) göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2018-2019 akademik yılında Aydın ili Efeler ilçesinde 10 ortaokulda görev yapan 324 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde desenlemiştir.
Araştırmada veri toplamak için “Kişisel Bilgiler Formu” ile “Öğretmenlerin Davranışsal Açıdan Güçlendirilmesi Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan çalışmada veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre okul yöneticilerinin en yüksek güçlendirmeyi takım çalışması ve yönetsel destek boyutlarında yaptığı, ardından karara katılım ve yetki devri boyutlarında, en düşük güçlendirmeyi ise iletişim boyutunda yaptığı tespit edilmiştir. Ortaokul öğretmenlerinin güçlendirmeye ait görüşlerinde, cinsiyet, kıdem ve aynı okulda çalışma süresi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı; branş değişkenine göre yetki devri boyutunda sözel ve sayısal branşları arasında sözel branşı, sayısal ve yetenek branşları arasında yetenek branşı lehine; karara katılım, takım çalışması ve iletişim boyutlarında sayısal ve yetenek branşları arasında yetenek branşı lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda yöneticilerin öğretmen güçlendirme konusunda, öğretmenlere daha fazla konuda yetki devretme, karar alma sürecinde öğretmenlerin daha aktif olmalarını sağlama, yönetici ve öğretmenlerin arasındaki iletişimin artması için öğretmenlerini dinleme ve fikirlerini dikkate alma konularında daha titiz ve özverili olmaları gibi önerilerde bulunulmuştur.