eArşiv@Adu

İnternet ekonomisi kapsamında e- belediyecilik:Çorum Belediyesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bostan, Aziz
dc.contributor.author Afacan, Birsen
dc.date.accessioned 2020-03-18T13:28:24Z
dc.date.available 2020-03-18T13:28:24Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3722
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, bilgi ekonomisinin önemini vurgulayarak, Çorum Belediyesi’ nin verdiği elektronik hizmetlerle bu konudaki çalışmalarını inceleyerek, vatandaşların memnuniyetini tespit etmektir. Araştırmada bilgi ekonomisi ve Türkiye’ de bilgi ekonomisinin durumu, teknolojinin ekonomik büyümeye katkıları incelenmiştir. -E devlet, hizmet, kalite, hizmet kalitesi, bilgi sistemleri hizmet kalitesi ve Servqual yöntemi kavramları tanımlanmıştır. Araştırmada bilgi ekonomisi kapsamında Çorum Belediyesi örneği incelenmiştir. Servqual yöntemi ile vatandaşların memnuniyeti ölçülmüş ve bilişim sistemlerindeki tutum ve davranışları gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................... iv ÖZET ....................................................................................................................................... v ABSTRACT ........................................................................................................................... vi ÖNSÖZ .................................................................................................................................. vii KISALTMALAR DİZİNİ ...................................................................................................... xi TABLOLAR DİZİNİ ............................................................................................................. xii GRAFİKLER DİZİNİ .......................................................................................................... xiv ŞEKİLLER DİZİNİ ............................................................................................................... xv EKLER DİZİNİ .................................................................................................................... xvi GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 3 1. İNTERNET EKONOMİSİ .................................................................................................. 3 1.1 Bilgi Ekonomisinin Tanımı ve Temel Özellikleri ........................................................ 3 1.2. Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna Geçiş ............................................................. 5 1.2.1. Bilgi Toplumunun Temel Özellikleri ................................................................ 8 1.3. Türkiye’de Bilgi Ekonomisinde Teknoloji ve Yenilikler ............................................ 9 1.3.1. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ................................................................ 9 1.3.2. Türkiye ‘de Bilgi Ekonomisinin Durumu ........................................................ 10 1.4. Teknolojinin Ekonomik Büyümeye Katkıları ............................................................ 15 1.4.1. Solow Büyüme Modeli- Neo Klasik Büyüme Modeli .................................... 15 1.4.2. İçsel Büyüme Teorileri .................................................................................... 17 2. BÖLÜM ............................................................................................................................ 20 2. E DEVLET KAVRAMI .................................................................................................... 20 2.1. E- Devlet Tanımı ....................................................................................................... 20 2.2. E- Devlet Kapısı Nedir? ............................................................................................. 20 ix 2.3. E- Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır? ............................................................................. 20 2.4. E- Devlet Kapısından Verilen Hizmetler ................................................................... 20 2.5. Bilgi Toplumunda Hedef Kitle .................................................................................. 21 2.6. Yerel Yönetimlerin Sunduğu Hizmetler .................................................................... 22 2.7. Çorum Belediyesinin Sunduğu -E Hizmetler ............................................................ 23 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 25 3. HİZMET, KALİTE VE HİZMET KALİTESİ KAVRAMLARI ...................................... 25 3.1. Kalite .......................................................................................................................... 28 3.2. Hizmet Kalitesi .......................................................................................................... 28 3.3. Servqual Ölçeği .......................................................................................................... 29 3.4. Web Bilgi Sistemleri Hizmet Kalitesi ....................................................................... 30 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 32 4. ÇORUM ............................................................................................................................ 32 4.1. Genel Bilgiler ............................................................................................................. 32 4.2. Çorum Belediyesi ....................................................................................................... 32 4.2.1. Genel Bilgiler ................................................................................................... 32 4.2.2. Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar ........................................................................ 33 4.3. E Belediye Bilgi Sistemi ............................................................................................ 34 4.3.1 E-Belediye Bilgi Sisteminin Avantajları .......................................................... 34 4.4. Hizmet Kalitesini Ölçmeye Yönelik Daha Önce Yapılan Çalışmalar ....................... 36 5. BÖLÜM ............................................................................................................................ 39 5.ÇORUM BELEDİYESİ WEB HİZMET KALİTESİ ........................................................ 39 5.1. Araştırmanın Amacı ve Yöntemi ............................................................................... 39 5.1.1. Araştırmanın Araçları, Yöntem ve Tekniği ..................................................... 39 5.1.2. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri ................................................................ 39 5.1.3. Anketin Güvenilirliği ....................................................................................... 39 5.2. Uygun Analiz Türünün Belirlenmesi ......................................................................... 43 x 5.2.1. Hipotezler ........................................................................................................ 44 KAYNAKLAR ..................................................................................................................... 73 EKLER ................................................................................................................................. 77 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 78 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgi Ekonomisi, -e devlet, yerel yönetimler, hizmet kalitesi, bilişim sistemleri, Servqual Yöntemi tr_TR
dc.title İnternet ekonomisi kapsamında e- belediyecilik:Çorum Belediyesi örneği tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster