Kalite kavramının müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik bir çaba
olduğu göze çarpmaktadır, ve bu çerçevede belirli bir gerekliliğin karşılanması olarak dikkat
çekmektedir. O halde herhangi bir ürün için kalite kavramından söz edebilmemiz için,
belirtilen ürünün müşteri gereksinim ve beklentilerini tatmin edecek niteliklere sahip olması
gerekmektedir.
Dolayısıyla, seyahat acentalarının paket turlarının, turistlerin beklentilerini
karşılayacak nitelikte bir ürün olarak sunulması çok önemlidir. Bu çerçevede, seyahat
acentalarının paket turlarında karşılaştıkları kalite sorunları ve bu sorunların oluşmaması için
uygulanacak kalite kontrol çalışmaları çok önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Paket tur bir hizmet olarak üretildiği anda tüketilen bir ürün olduğundan bu önem daha da
artmaktadır. Paket tur üretimi sırasında turistlerin beklentilerini karşılayacak şekilde hizmetin
sunulması, başka bir deyişle paket tur gerçekleşirken kaliteli olmasına dikkat etmek
gerekmektedir. Aksi takdirde paket turlarda oluşabilecek hataları üretim ve aynı zamanda
tüketim gerçekleştikten sonra düzeltme imkanı bulunmamaktadır. Diğer taraftan paket
turlarda bir bileşen olarak sunulan ürünlerin sürekli olarak ve her bir bileşende müşteri
beklentilerine karşılık verecek şekilde sunulması gerekmektedir. Çünkü son güne kadar çok
güzel sunulan ve tüm bileşenlerde müşterinin beklediği kalite seviyesine ulaşan bir paket
turda son gün konaklama işletmesinde yaşanacak bir sorun paket turun kalitesini tamamen
etkilemektedir. Başka bir ifadeyle son anda çıkan sorun turistin paket tur ile ilgili tatmin
düzeyini düşürecektir.
Bu nedenle paket turların başlangıcından bitimine kadar hizmet sunan herkesin
üretirken en kaliteli hizmeti sunması gerekmektedir. Başka bir deyişle üst seviye yöneticiden
alt düzey çalışana kadar tüm çalışanların müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayacak
hizmet üretimini sağlamaya çalışması ve bunun için gerekli bilgi, beceri, koordinasyon,
denetleme yeteneklerini en üst seviyede kullanması gerekmektedir.
It has been observed that the quality concept is an effort for satisfaying the needs and
expectations of the customers. Thus, a product has to have the necessary properties to satisfy
the needs and expectations of the customer in order to be classied as a quality product
Consequently, the package tours arranged by the travel agencies must be products that
have everything necessary to satisfy the expectations of tourists. The quality problems of the
travel agencies in their package tours, and the quality control procedures to avoid these
problems have a real importance. Because the package tours are products that are consumed
right after production the importance is even more significant. The presentation of the
package tour in the way that satisfies the tourists, in other words the way the tour is carried
out requires high attention to details. Otherwise it is impossible to correct the mistakes
afterwards, as the tour is produced and consumed instantly. The same rule applies for the
components of the tours as well, the components also must satify the customer. Everything
may go fine untill the last day and a slight problem of accomodation will spoil the quality of
the whole tour. A last minute problem will decrease the satisfaction of the tourist about the
product.
Hence, from the beginnig to the end everybody involved in the production of the tour
must pay attention and serve the highest quality possible. In other words, from the top
manager to the lowest level worker all the emploees has to perform for highest customer
satisfaction, and use their knowledge, coordination and control skills at the highest level.