eArşiv@Adu

Türkiye'nin rekabetçi üstünlüğüne üretici birliklerinin katkısı: Tariş örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ulu, Ahmet
dc.contributor.author Çetinkaya, Özlem
dc.date.accessioned 2018-10-11T06:23:26Z
dc.date.available 2018-10-11T06:23:26Z
dc.date.issued 2005
dc.date.submitted 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3412
dc.description.abstract Competitive advantage of nations is the aggregate of competitive advantages of their different industries. The competitive advantage and strength of industries, on the other hand, is determined by the firms working in those industries. Thus, competitive advantage is created by firms, not by countries. This study aims to put forward the role and importance of TARİŞ, which is one of the Unions of Agriculture Sales Cooperatives, in Turkey’s competitive advantage. By examining and evaluating the strategies and practices used by TARİŞ, which thought to be contributing to competitive advantage of Turkey, the study also aims to discuss whether and how TARİŞ provides a model for other Agriculture Sales Cooperatives and Unions in the country. tr_TR
dc.description.abstract Ülkelerin rekabetçi üstünlüğünü, farklı endüstrilerde oluşan rekabetçi üstünlüklerin toplamı oluşturmaktadır. Endüstrilerin rekabet avantaj ve güçlerini ise, bu sektörlerde yer alan işletmelerin rekabetçi üstünlükleri belirler. Dolayısıyla, rekabetçi üstünlüğü ülkeler değil, işletmeler yaratır. Bu nedenle de, işletmelerin rekabetçi stratejileri önemlidir. Bu çalışma, Tarım Satış Kooperatifi Birlikleri’nden TARİŞ’in; Türkiye’nin rekabetçi üstünlüğünde üstlendiği rolü ve taşıdığı önemi ortaya koymayı hedeflemektedir. Ayrıca, Türkiye’nin rekabetçi üstünlüğüne katkısı olduğu düşünülen TARİŞ’in izlediği rekabet stratejilerinin ve uygulamalarının Türkiye’deki diğer Tarım Satış Kooperatifi ve Birlikleri’ne de model oluşturması amaçlanmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Rekabetçi üstünlük tr_TR
dc.subject Tarım satış kooperatifi ve birlikleri tr_TR
dc.subject Swot analizi tr_TR
dc.subject Portföy analizi tr_TR
dc.subject Rekabet stratejileri tr_TR
dc.subject Competitive advantage tr_TR
dc.subject Agriculture sales tr_TR
dc.subject Cooperatives and unions tr_TR
dc.subject Swot analysis tr_TR
dc.subject Portfolio analysis tr_TR
dc.subject Competition strategies tr_TR
dc.title Türkiye'nin rekabetçi üstünlüğüne üretici birliklerinin katkısı: Tariş örneği tr_TR
dc.title.alternative Contribution of the productive corporations to competitive advantage of Turkey: The sample of Tariş tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster