eArşiv@Adu

Doğum sonrası taburculuk eğitiminin annelerin taburculuğa hazır oluşluklarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çoban, Ayden
dc.contributor.author Güleç, Tuğba
dc.date.accessioned 2018-07-19T11:22:08Z
dc.date.available 2018-07-19T11:22:08Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3380
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, doğum sonrası taburculuk eğitiminin annelerin taburculuğa hazır oluşluklarına etkisini incelemektir. Araştırma Ocak-Ekim 2016 tarihleri arasında Denizli Devlet Hastanesi‟nde yer alan Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği‟nde, randomize kontrollü yarı deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmaya eğitim grubuna 110 ve kontrol grubuna 114 olmak üzere toplam 224 sezaryen ile doğum yapmış anne alınmıştır. Araştırmacı tarafından eğitim grubunda yer alan annelere doğum sonrası birinci gün taburculuk eğitimi verilmiş ve eğitimin sonrasında hazırlanan kitapçık dağıtılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Hastane Taburculuğuna Hazır Oluşluk Ölçeği-Yeni Doğum Yapmış Anne Formu (HTHÖ–YDAF) ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ile Ki-kare, Student t, Mann-Whitney U testi ve Fisher's Exact testi kullanılmıştır. Eğitim ve kontrol grubundaki annelerin sosyo-demografik ve obstetrik özellikleri, bebeklerine ilişkin özellikleri ve doğum sonrası döneme ilişkin özelliklerinin benzer olduğu saptanmıştır. Eğitim grubundaki annelerin HTHÖ-YDAF‟nin toplam ortalama ölçek puanı (176,61±22,423) kontrol grubu annelerin toplam puan ortalamalarından (169,94±26,093) daha yüksek olduğu ve bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (t=2,049 p=0,042). HTHÖ-YDAF‟nin ölçeğin alt boyutlarından bilgi ve yetenek alt boyut puanlarının eğitim grubu annelerin kontrol grubu annelerden istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek (sırasıyla U=4237,000 p=0,000, t=2,010 p=0,046) olduğu ancak, kişisel durum ve beklenen destek alt boyut puanları arasında istatistiksel fark bulunmamıştır (sırasıyla t=0,485 p=0,628 U=5785,500 p=0,312). Çalışmamızda, doğum sonrası dönemde verilen taburculuk eğitiminin annelerin taburculuğa hazır oluşluk durumlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the research is to examine the effect of postpartum discharge training on the readiness of the mothers to the discharge. The research was carried out as semi-experimentally with a control group at the Clinic of Obstetrics and Gynecology at Denizli State Hospital between January-October 2016. The research covers a total of 224 mothers who gave birth with caesarean consisting of 110 mothers in the training group and 114 mothers in the control group. Discharge training was given to the mothers of the training group on the first day after the birth and the booklets which were prepared after the training were delivered to them. The data were gathered with “Personal Information Form”, “Readiness for Hospital Discharge Scale-New Mother Form” (RHD-NMF). In the analysis of data, the descriptive statistics and chi square, Student t, Mann-Whitney U test and Fisher's Exact test were used. It was identified that the social-demographic and obstetrical characteristics and the characteristics regarding their babies and the characteristics of the postpartum period of the mothers in the training and control groups are similar. According to the total scale score of RHD-NMF; it was identified that the mothers in the training group (176.61±22.423) took higher score than the average values of the mothers in the control group (169.94±26.093) and the difference between them are statistically significant (t=2,049 p=0,042). It was found that information and skill sub-dimension scores from the scale sub-dimension scores of RHD-NMF are higher for the mothers in the training group compared to the mothers in the control group (respectively U=4237,000 p=0,000, t=2,010 p=0,046) and no difference was found between the sub-dimension scores of the personal situation and the expected support (respectively t=0,485 p=0,628 U=5785,500 p=0,312). According to the results of our work, it was determined that the discharge training during the postpartum period affected positively the readiness of mothers to the discharge tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Postpartum period tr_TR
dc.subject Discharge training tr_TR
dc.subject Readiness to discharge tr_TR
dc.subject Midwifery care tr_TR
dc.subject Doğum sonrası dönem tr_TR
dc.subject Taburculuk eğitimi tr_TR
dc.subject Taburculuğa hazır olma tr_TR
dc.subject Ebelik bakımı tr_TR
dc.title Doğum sonrası taburculuk eğitiminin annelerin taburculuğa hazır oluşluklarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of postpartum discharge training on the readiness of the mothers to the discharge tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ebelik Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster