Bu çalışmada kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki saptanmıştır. Kurumsal itibar algısının örgütsel vatandaşlık davranışının pekiştirilmesi üzerindeki önemini belirtmek amaçlanmıştır.
Öncelikle konuyla ilgili gerek Türkçe gerekse de İngilizce literatür taranarak tezin teorik kısmı yazılmıştır. Tezin araştırma kısmına yönelik olarak; Anket formunun oluşturulması için daha önceki araştırmalardan esinlenilmiştir. Anket formunun geçerliliği ve güvenirliğini test etmek için pilot uygulama yapılmıştır. Nihai anket formu hedef kitleye uygulanmıştır. Hedef kitle olarak İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) öğrencileri seçilmiştir. Sonuçlar SPSS Programı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılarak değerlendirilmiş ve ortaya konmuştur. Kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında istatistiksel olarak; Pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu yüzden örgütsel vatandaşlık davranışının pekiştirilmesinde (Ya da örgütsel başarının artırılmasında), algılanan kurumsal itibarın önemli faktörlerden biri olabileceği değerlendirilmiştir
In this research the relationship between corporate reputation perception with organizational citizenship behaviour is determined. It is aimed to emphasize the importance of corporate reputation perception on consolidating organizational citizenship behaviour.
Initially theoretical part of the thesis is written by scanning Turkish literature as well as the relevant English. For the research part of the thesis; Survey form is inspired by previous researches. Pilot practice is conducted to test the validity and reliability of the survey form. The final survey was applied to target audience. The students of Izmir Institute of Technology are selected as the target audience. The results were evaluated and demonstrated by using the SPSS Program and Confirmatory Factor Analysis. Statistically, between corporate reputation perception and organizational citizenship behavior; A meaningful and positive direction relationship is appeared. For this reason it is considered that perceived corporate reputation may be one of the important factors of consolidating organizational citizenship behaviour (or increasing organizational success).