eArşiv@Adu

Tüketicilerin sağlık kurumlarının imajına yönelik algılamaları-Aydın ilinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sayın, Esin
dc.contributor.author Yağmuroğlu, Bahar
dc.date.accessioned 2018-04-02T08:09:37Z
dc.date.available 2018-04-02T08:09:37Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3287
dc.description.abstract Sağlık kavramının kişiler açısından ertelenemez ve ikamesi olmayan bir yapıda olması, bu kavramın her zaman önemini korumasına neden olmuştur. Kurum imajı, günümüzde önemi giderek artmakla beraber bir kurumun vizyonunu, amaçlarını, politikalarını, uzak veya yakın çevreye bakış açısını hedef kitlelere iletmenin en önemli aracıdır. Kurum imajı işletmenin hayatta kalarak, diğer işletmelere karşı fark oluşturabilmesi bakımından kritik bir öneme sahiptir. İşletmeler olumlu bir kurumsal imaj oluşturabilmek açısından tüketicilerinin işletme hakkındaki fikirlerini öğrenerek, olumsuz olan algılarını olumluya çevirmek mecburiyetindedir. Özellikle de hizmet sektöründe faaliyet gösteren hastanelerin kurumsal imajı ister kamu hastanesi olsun, ister özel hastane olsun günümüzde değeri daha fazla artmaktadır. Yapılan çalışmanın amacı; kurumların varlığını sürdürebilmesi açısından gittikçe önemi artmaya başlayan imaj kavramını, kurumsal imaj çerçevesi içerisinde ele alarak, imajın oluşturulmasındaki faktörleri ortaya koymak suretiyle, bu faktörler arasında kamu hastanesi ve özel hastaneler arasında bir fark olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Aydın İli’nde hizmet veren ve kamu hastanesi özelliği taşıyan Aydın Devlet Hastanesi ile özel hastane olan Özel Medinova Hastanesi’nden hizmet alan toplam 756 hasta ve hasta yakınına anket uygulanmıştır. Sonuçta tüketicilerin sağlık işletmelerinin kurumsal imajını değerlendirirken altı boyuttan etkilendikleri ve bunların fiziksel ortam, hastane yönetimi, yasal çalışma prosedürleri, çalışanlar, hizmet kalitesi ve kurumsal iletişim ve kimlik faktörü olduğu, bu faktörler açısından devlet hastanesi ve özel hastane arasında fark bulunduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The fact that the consept of health is a non-postponable and non-substituable structure in terms of individuals has always caused this consept to be preserved. Corporate image with increasing importance in thesedays, is the most important thing in conveying the wiew of an corporation and it aims towards the distant or nearby people to target groups. Image of corporation has a critical importance, because of making a difference to the other corporations and survive. Institutions are forced to convert the negative perceptions of consumers (patients) into positive by learning the ideas of consumers (patients) about their institution in order to create a positive corporate image. Especially, corporation image of the hospitals operating in service sector are becoming more important today, whether they are public hospitals or private hospitals. The aim of this study is, the consept of image which is increasingly important in terms of sustaining the existance of the institutions, taking into account the corporate image frame and by establishing the factors in formation to determine whether is a difference between public and private hospitals. For this purpose, in Aydın a questionnaire was administered to a total of 756 patients and patient relatives from a public hospital “Aydın Public Hospital” and a private hospital “ Private Medinova Hospital” service in Aydın. Eventually, consumers were affected by six dimensions while evaluating the corporate image of healthcare enterprises, and their physical environment, hospital management, personnel, service quality and corporate communications and this study revals that there is a difference between public and private hospital in these factors. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Health tr_TR
dc.subject Health institution tr_TR
dc.subject Image tr_TR
dc.subject Corporate Image and Consumer Concept in Health Institutions tr_TR
dc.subject Sağlık tr_TR
dc.subject Sağlık İşletmeleri tr_TR
dc.subject İmaj tr_TR
dc.subject Kurumsal İmaj ve Sağlık İşletmelerinde Tüketici Kavramı tr_TR
dc.title Tüketicilerin sağlık kurumlarının imajına yönelik algılamaları-Aydın ilinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Perpections of consumers towards the image of health institutions : an application in Aydın city tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster