eArşiv@Adu

Ortaöğretim öğretmenlerinin iş yeri arkadaşlık algısı ve iş doyumu ile ilişkisi (Aydın ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kıral, Erkan
dc.contributor.author Yavuzkurt, Tuba
dc.date.accessioned 2017-11-02T10:29:37Z
dc.date.available 2017-11-02T10:29:37Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3226
dc.description.abstract Araştırmada ortaöğretim öğretmenlerinin iş yeri arkadaşlık algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, iş Yeri Arkadaşlık Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri, parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaöğretim öğretmenlerinin en yüksek düzeyde “arkadaşlık fırsatı”, sonra “egemen olan arkadaşlık” algısına sahip oldukları, “genel arkadaşlık” algısının ise ortalamadan yüksek olduğu bulunmuştur. Kadın öğretmenlerin arkadaşlık fırsatı algısının, erkek öğretmenlerden; yine bekâr öğretmenlerin arkadaşlık fırsatı algısının, evli öğretmenlerden anlamlı biçimde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin en çok içsel doyum sağladığı, bunu genel ve dışsal doyumun takip ettiği saptanmıştır. 35 yaş altı ile 46-50 yaş grubu içinde bulunan öğretmenlerin içsel, dışsal ve genel doyum düzeylerinin, diğer yaş gruplarındaki öğretmenlerden anlamlı şekilde yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. 5 yıl ve altında kıdeme sahip olan öğretmenlerle, 11-15 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin; içsel, dışsal ve genel doyum düzeylerinin, diğer kıdeme sahip olan öğretmenlerden anlamlı şekilde yüksek olduğu bulunmuştur. İş doyumu ile genel iş yeri arkadaşlık algısı ve arkadaşlık fırsatı boyutu arasında pozitif yönde orta düzeyde, egemen olan arkadaşlık ile de yine pozitif yönde düşük düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Arkadaşlık fırsatı boyutunun iş doyumunu genel ve boyutlar bazında pozitif yönde yordadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research was to find out secondary education teachers‟ perception of workplace friendship and its relationship with job satisfaction. Data was collected by means of Personal Information Form, Workplace Friendship Scale and Minnesota Job Satisfaction Scale. In data analysis, descriptive statistical tecniques, parametric and nonparametric tests were used. According to the findings of the research, secondary education teachers‟ perception of workplace friendship was at the highest level on friendship opportunity and followed by friendship prevalence. General perception of friendship was found relatively higher than the mean. Female teachers‟ level of perception of workplace friendship was found significantly higher than male teachers‟. Single teachers‟ perception of friendship opportunity was found significantly higher than married teachers. It was determined that, teachers‟ internal satisfaction was at the highest level and followed by general and external satisfaction. The teachers who are under the age of 35 and who are between the ages of 46 and 50 had significantly higher internal, external and general job satisfaction than the other groups. It was found that, teachers who have 5 years or less experience, between 11 and 15 years of experience had significantly higher internal, external and general job satisfaction than the other groups. It was found that, there was a pozitive medium level relationship between job satisfaction, perception of general workplace friendship and also friendship opportunity. Besides, there was a pozitive low level relationship between job satisfaction and friendship prevalence. In addition, friendship opportunity dimention pozitively predicted job satisfaction on the basis of both general and the dimentions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Workplace Friendship tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Secondary Education tr_TR
dc.subject İş yeri Arkadaşlığı tr_TR
dc.subject İş Doyumu tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Ortaöğretim tr_TR
dc.title Ortaöğretim öğretmenlerinin iş yeri arkadaşlık algısı ve iş doyumu ile ilişkisi (Aydın ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Secondary education teachers’ perception of workplace friendship and its relationship with job satisfaction ( sample of Aydin province ) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster