eArşiv@Adu

Tıbbi cihaz sektöründe bütünleşik pazarlama iletişimi çabaları; medtronic medikal firması örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doğaner, Mustafa
dc.contributor.author Baykal, Yaşar Mehmet
dc.date.accessioned 2017-10-26T10:22:47Z
dc.date.available 2017-10-26T10:22:47Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3186
dc.description.abstract Bu çalışmada; modern pazarlama anlayışı içerisinde yer alan bütünleşik pazarlama iletişimi konusu ve pazarlama iletişimi faaliyetleri incelenmiştir. Geleneksel pazarlama faaliyetlerinin yetersiz kalması sebebiyle firmalar pazarlamaya yeni bir anlayış getirmek zorunda kalmış ve tek taraflı pazarlama faaliyetlerinden vazgeçerek diyalog unsurunun ve iletişimin ön plana çıktığı bir pazarlama karması kullanmaya başlamışlardır. Pazarlama iletişimi faaliyetleri olarak da adlandırılan bu çabalar, firmalara sert rekabet koşulları içerisinde fark edilme, pazar paylarını koruma veya artırmanın yolunu açmıştır. Tezin ilk bölümü teorik kısım olup, sayılan bu kavramların tanımlanması ve açıklanması hususlarını ihtiva etmektedir. İkinci kısımda ise inceleme konusu olan Medtronic Medikal Firmasının da içerisinde yer aldığı tıbbi cihaz sektörü analiz edilmiştir. Son bölümde ise Medtronic Medikal Firmasının pazarlama karması elemanlarından ne şekilde faydalandığı anlatılmıştır. Firmanın uluslararası alanda faaliyet gösteren ve sektörün öncü firmalarından biri olması; çalışmanın değerini artırmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, integrated marketing communication ,which is under the title of modern marketing, and its activities has been examined. By the insufficieny of traditional marketing activities, companies started to search for a new perspection to marketing. They decided to focus on communication based marketing acitivites instead of one sided marketing acitivites. Those activities which are described as marketing communication acitivities, make companies more effective and stronger against the competititive market circumstances and difficulties. The first part of this study includes explanations of those terms. The second part includes analyze of medical device industry. In the last part integrated marketing communication activities of Medtronic Medical Technology Company ,which is internationally in business inside Medical Device Industry, has been explained tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marketing communication tr_TR
dc.subject İntegrated marketing tr_TR
dc.subject Medical device tr_TR
dc.subject Pazarlama İletişimi tr_TR
dc.subject Bütünleşik Pazarlama tr_TR
dc.subject Tıbbi Cihaz tr_TR
dc.title Tıbbi cihaz sektöründe bütünleşik pazarlama iletişimi çabaları; medtronic medikal firması örneği tr_TR
dc.title.alternative Integrated marketing communication efforts in medical device industry; example of medtronic medical technology company tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster