eArşiv@Adu

Yaşlı tüketicilerin satın alma karar süreçlerine televizyon reklamlarının etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doğaner, Mustafa
dc.contributor.author Çolakoğlu, Bengü Emine
dc.date.accessioned 2015-07-21T07:29:32Z
dc.date.available 2015-07-21T07:29:32Z
dc.date.issued 2006-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32896037&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/317
dc.description.abstract Nüfusun ya lanması, pek çok ülke için ortak bir geli medir. Demografik dönü üm adı verilen bu geli me, ülkeleri derinden etkilemektedir. Önümüzdeki 30 yılda Türkiye'de ya ları 65'in üstünde olan ki ilerin hem sayısı hem de toplam içindeki payı büyük bir hızla artacaktır (T SK). Dolayısıyla, Türkiye'de ya lı nüfusun, ayrıntılı bir ekilde incelenmesi gerekecektir. Ya lı tüketiciler, pazardaki mü teri gruplarından biridir. Di er tüketici gruplarından ayrılan özellikleri nedeniyle, büyük bir önem ta ımaktadır. Ya lı tüketiciler satın alma kararlarını kendileri veren, para harcamaya ve pe in ödemeye meyilli, marka ba ımlılıkları yüksek olan tüketicilerdir (Özdipçiner, 2003: 222). Tüketici pazarlarında `yeni ku ak ya lılar' olarak adlandırabilece imiz bir ku ak mevcuttur. Bu ku ak, ya ları 55 ile 70 arasında olanların yakla ık dörtte birini meydana getiren Baby Bommerslardır (Tufan, 2003: 23-24). Yüksek refah düzeyine sahip bir ortamda büyüyen, bireyselli i ön planda tutan bu ku ak pazarlama anlayı ında pek çok unsuru de i tirmi tir ve de i tirmeye devam edecek görünmektedir (Özkan, 2002). Tasarruflar, sosyal güvenlik transferleri ve emekli maa ları ile desteklendikleri için gençlere göre daha güçlü bir satın alma gücüne sahiptirler. Elbette bu durum tüm dünyada böyle de ildir. Ancak gelecekte ya lılar pazarı ekillendiren çok önemli bir tüketim grubunu olu turacaklardır. Pazarlamacılar ya lı tüketici pazarının ihtiyaç ve isteklerini belirleyerek bu pazara yönelik ürün ve hizmetler geli tirmelidirler. Önemli olan nokta geli tirilen ürün ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Bu çalı manın amacı giri bölümünde dile getirdi imiz gibi reklâmların ya lı tüketicileri etkileyip etkilemedi ini ortaya çıkarabilmektir. Bilindi i gibi reklâm pazarlamanın çok önemli bir aracıdır. Acaba reklâm ya lı tüketicileri etkileyebilmekte midir? Benzer ara tırmalar daha çok gençler, kadınlar ve çocuklar üzerinde yapılmı tır. Ya lı tüketicilerin reklâmlardan etkilenmelerini ara tıran çalı ma çok kısıtlıdır. Yapılan anket çalı masında ya lı tüketicilerin satın alma karar süreçlerinde televizyon reklâmlarından etkilendikleri ortaya çıkmı tır. Ya lı tüketiciler, satın alma kararlarında reklâmlardan etkilenmekte, izledikleri reklâmlardan sonra ürüne kar ı satın alma iste i duymakta, reklâmlar ile piyasadaki ürünleri kar ıla tırabildiklerine inanmaktadırlar. This study clarifies the effects of TV advertisement on mature consumer. In the study, firstly, consumer behavior has been briefly explained then it has been focused on the factors of consumer?s decision-making process. In this framework, it has been tried to specify the decision-making process of mature consumer and stressed on the importance of mature market. Finally, it was applied a survey, which required the effects of TV advertisement on mature consumer. Key Words: Consumer Behavior, Consumer?s Decision-Making Process, Mature Consumer, TV Advertisement. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışları tr_TR
dc.subject Satın Alma Karar Süreci tr_TR
dc.subject Yaşlı Tüketici tr_TR
dc.subject Televizyon Reklamları tr_TR
dc.subject Consumer Behavior tr_TR
dc.subject Consumer’s Decision-Making Process tr_TR
dc.subject Mature Consumer tr_TR
dc.subject TV Advertisement tr_TR
dc.title Yaşlı tüketicilerin satın alma karar süreçlerine televizyon reklamlarının etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of television advertisments on the decision making process of elderly consumers tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR150379 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster