eArşiv@Adu

Sanal marka topluluklarının marka sadakati üzerine etkisi : Nikon marka topluluğu üyeleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Armağan, Ece
dc.contributor.author Doğaner, Mehmet Can
dc.date.accessioned 2017-10-26T08:54:28Z
dc.date.available 2017-10-26T08:54:28Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3171
dc.description.abstract Günümüzde marka kavramı dar anlamından çok daha fazlasını ifade etmektedir. İşletmeler markalarına anlamlar yükleyerek marka imajını kuvvetlendirmek için çabalamaktadır. İşletmeler açısından en karlı müşteri grubunun sadık müşteriler olması marka sadakati konusunun önemini ortaya koymaktadır. Üretim teknolojilerinin gelişmesi, ürün alternatiflerinin çoğalması ile tüketiciyle duygusal bir bağ yaratarak marka sadakati oluşturabilmek için işletmeler farklı stratejiler denemektedir. Marka sadakati oluşturma stratejilerinden biri de marka topluluklarıdır. Ortak değerler ile bir markanın etrafında birleşen tüketici gruplarının oluşturduğu bu topluluklar tüketici ile marka arasında çoklu ilişkiler geliştirmektedir. Bu araştırmada sanal marka topluluklarının marka sadakati üzerindeki etkisi incelenmek istenmiştir. Bu amaçla araştırma modeli ve hipotezler geliştirilerek Nikon markasının sanal marka topluluğu üyeleri ile anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması online olarak gerçekleştirilmiş, veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sanal marka topluluklarındaki etkileşim karakteristiklerinin marka sadakatine ne derece etki ettiği konusu tartışılmış, işletmelerin marka sadakati geliştirme stratejilerine yönelik öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Today, the concept of brand expresses much more than the narrow sense. Enterprises are striving to strengthen their brand image by assigning a meaning to its brands. In terms of enterprises, the importance of the brand loyalty issue reveals that the most profitable customer group is loyal customers. Along with the development of production technology, the increases of product alternatives, enterprises are testing different strategies by creating an emotional connection with the consumer for the creation of brand loyalty. Brand communities are one of the strategies of creating brand loyalty. These communities, which was formed by consumer groups that converge around a brand with common values, develop multiple relationships between consumer and brand. In this study, it is desirable to examine the impact of virtual brand associations on brand loyalty. For this purpose, a questionnaire study was carried out with the members of the virtual brand community of the Nikon brand by developing research models and hypotheses. The questionnaire study was performed as online and the data were analyzed by using the SPSS package program. As a result of this study, the extent to which the interaction characteristics in the virtual brand communities influence brand loyalty was addressed and proposals were submitted for the strategies of brand loyalty development of enterprises. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Brand Loyalty tr_TR
dc.subject Brand Communities tr_TR
dc.subject Virtual Brand Communities tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Marka Sadakati tr_TR
dc.subject Marka Toplulukları tr_TR
dc.subject Sanal Marka Toplulukları tr_TR
dc.title Sanal marka topluluklarının marka sadakati üzerine etkisi : Nikon marka topluluğu üyeleri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect on the brand loyalty of virtual brand communities: a research on nikon brand community members tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster