eArşiv@Adu

7. Sınıf Türkçe dersinde ayrılıp birleşme tekniği (Jigsaw) kullanımının öğrencilerin tutum, erişi, öz-düzenleme becerileri ve bilginin kalıcılığına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gündoğdu, Kerim
dc.contributor.author Dönmez, Burcu
dc.date.accessioned 2017-10-19T10:40:35Z
dc.date.available 2017-10-19T10:40:35Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3149
dc.description.abstract Araştırmanın amacı 7. sınıf Türkçe dersi dilbilgisi konularında ayrılıp birleşme IV tekniği kullanımının öğrencilerin erişilerine, öz-düzenleme becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisini incelemektir. “Fiilde Yapı” bu çalışmada öğretilecek konu olarak belirlenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının I. döneminde Aydın ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Murat-irem Delgen Ortaokulu 7. sınıf öğrencileri arasından belirlenen 36 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Çalışma, ön-test-son-test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Araştırmada verilerin elde edilmesi amacıyla deney ve kontrol grubuna ön-test, son-test ve kalıcılık testleri uygulanmıştır. Fiilde yapı konusuna yönelik başarı testi, Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği ve algılanan öz-düzenleme becerileri ölçeği araştırma kapsamında kullanılan veri toplama araçlarıdır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. istatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının ön-test ve son-test erişi düzeyleri, derse yönelik tutumları ve özdüzenleme becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Öğrenmenin kalıcılığını ölçmek amacıyla uygulanan kalıcılık testlerinin sonuçları da deney grubu lehinedir. Bu sonuçlara göre Ayrılıp Birleşme Tekniğinin öğrencilerin erişilerine, derse yönelik tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve öğrenmelerindeki kalıcılığa önemli ölçüde katkısı olduğu gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to investigate the effect of using Jigsaw IV instructional technique on students‟ academic achievement, self regulated learning skills,attitudes toward the lesson and retention in „structures of verbs‟ unit of the 7th grade Turkish Grammer lesson. The study was implemented in the Fall semester of 2016-2017 academic year with 36 students, 18 students experimental and 18 in control groups, who are taught at a public school in Aydın. The study administered through a quasi experimenatl design with control group. The control group received the current/stated instructional techniques ın the Turkish Grammer curriculum while the experimental group was receiving the Jigsaw IV technique teaching the same unit. The groups were determined. As data collection tools, an achievement test was developed by the researcher after fulfilling the validit and reliability studies of the test. Besides, scales of the self regulated learning skills and attitudes toward the lesson were benefited to collect data from students. Lastly, in order to understand the retention of the knowledge, self regulated learning skills and attitudes toward the lesson, all instruments were administered after six weeks of the instruction. All data were subjected to refine through SPSS data analysis software. The results indicated that there was statistically significant mean differences between the experimental and control groups on achivement test scores, attitude scale towards the course and self regulation skills of the students in the favor of experimental group. It was concluded that the Jigsaw technique is quite effective on the academic success, attitude, self regulation skills of the students and permanance of them . tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Cooperative learning tr_TR
dc.subject Jigsaw tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Retention tr_TR
dc.subject Grammar tr_TR
dc.subject İşbirlikli öğrenme tr_TR
dc.subject Ayrılıp birleşme tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Kalıcılık tr_TR
dc.subject Dil bilgisi tr_TR
dc.title 7. Sınıf Türkçe dersinde ayrılıp birleşme tekniği (Jigsaw) kullanımının öğrencilerin tutum, erişi, öz-düzenleme becerileri ve bilginin kalıcılığına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of using jigsaw technique on students’ academic achievement, self regulated learning skills, attitudes toward the lesson and retention in 7th grade Turkish grammer tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster