eArşiv@Adu

Oyun destekli öğretim ortamı ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin sayı örüntülerindeki üstbilişsel farkındalıklarını ve üstbilişsel strateji kullanma becerilerini nasıl etkiler ?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Acar, Esin
dc.contributor.author Dönmez, Akın
dc.date.accessioned 2017-10-17T08:36:37Z
dc.date.available 2017-10-17T08:36:37Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3138
dc.description.abstract Bu araştırmada oyun destekli öğretim ortamının 3. sınıf öğrencilerinin sayı örüntüleri konusunda üstbilişsel farkındalık oluşturmalarına ve üstbilişsel strateji kullanmalarına katkıda bulunup bulunmadığının anlaşılması hedeflenerek karma yöntem kullanılmıştır. Nicel kısımda 20 kişilik deney grubu ve 20 kişilik kontrol grubu oluşturularak yarı deneysel model ile deney grubuna oyun destekli matematik öğretimi, kontrol grubuna ise sunuş yoluyla öğretim stratejisi uygulanmıştır. Betimsel kısmında ise deney grubunda yer alan altı öğrencinin sahip oldukları üstbilişsel farkındalıklarını ve stratejileri kullanma becerilerini görmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Görüşmeler, uygulama sürecinde oynanan oyunlar sırasındaki alınan video kayıtları ve gözlem raporları betimsel kısmı açıklamada katkı sağlamıştır. Uzman görüşü ve ünite değerlendirme testlerinden uyarlanan sorularla hazırlanarak oluşturulan 20 soruluk veri toplama aracı, deney ve kontrol gruplarının başarısını ölçmek amacıyla öntest başarı-sontest başarı ve kalıcılık başarı testi olarak uygulanmıştır. Ön ve son test başarı testi analiz sonuçlarına göre, oyunla destekli öğretim ortamının matematik öğretiminde matematik başarısını arttırdığını göstermişken kontrol grubunda yer alan öğrencilerin başarı ortalamaları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda oyun destekli öğretim ortamının öğrencilerin üstbilişsel farkındalığını, üstbiliş strateji kullanma becerilerini arttırdığı görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract In this study, mixed method was used in order to understand whether third grade students of game-supported teaching environment contribute to metacognitive awareness about number patterns and whether they contribute to metacognitive strategy use. Experimental group of 20 persons and control group of 20 persons were formed in the quantitative part, game assisted mathematics teaching was applied to the experiment group with the semi experimental model while the presentation strategy was applied to the control group. In the descriptive part, a semi-structured interview technique was used to see the metacognitive awareness of the six students in the experimental group and their ability to use the strategies. Negotiations helped explain the descriptive part of the video recordings and observation reports taken during the games played during the implementation process. A 20-question data collection instrument, prepared by using questions based on expert opinion and unit evaluation tests, was applied as a pretest successposttest success and retention success test to measure the success of experiment and control groups. According to the results of the pre- and post-test success test analysis, there was no significant difference between the achievement averages of the students in the control group that showed that the game-supported teaching environment increased math success in mathematics teaching. As a result of the interviews, it was seen that the game-supported teaching environment increased the students' metacognitive awareness and the ability to use metacognition strategies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Metacognitive awareness tr_TR
dc.subject Metacognitive strategies tr_TR
dc.subject Teaching math's tr_TR
dc.subject Teaching with game sopperted tr_TR
dc.subject Number patterns tr_TR
dc.subject Üstbilişsel farkındalık tr_TR
dc.subject Üsbilişsel stratejiler tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Oyun Destekli Öğretim tr_TR
dc.subject Sayı Örüntüleri tr_TR
dc.title Oyun destekli öğretim ortamı ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin sayı örüntülerindeki üstbilişsel farkındalıklarını ve üstbilişsel strateji kullanma becerilerini nasıl etkiler ? tr_TR
dc.title.alternative How play supported learning environment affect the 3rd grade student's metacognitive awareness and metacognitive strategy usage skills on number patterns? tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Bilimler Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster