eArşiv@Adu

Bir rekabet stratejisi olarak farklılaşma: otel işletmeleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Eğe, Zehra
dc.contributor.author Yılmaz, Ali İzzet
dc.date.accessioned 2017-10-16T12:29:34Z
dc.date.available 2017-10-16T12:29:34Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3119
dc.description.abstract Rekabet kavramı, diğer alanlarda olduğu gibi otel işletmelerinde de yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Otel işletmeleri şiddeti her geçen gün artan bu rekabet ortamında, varlıklarını devam ettirebilmek için rakiplerinden farklı, kendilerine özgü stratejiler uygulamalıdır. Bu çalışmanın temel amacı, otel işletmelerinin rakiplerine göre hangi alanlarda farklıklara sahip olduklarının belirlenmesi ve bu farklılıkları bir rekabet stratejisi olarak kullanılıp kullanılamayacağının belirlenmesidir. Bu çalışmanın birinci bölümünde rekabet ve strateji kavramları açıklanmıştır. İkinci bölümde ise rekabet stratejileri ve farklılaşma açıklanarak hangi alanlarda farklılaşma stratejilerinin uygulandığı örneklerle anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ilk olarak araştırmanın yöntemi açıklanmış ve otel işletmelerindeki farklılıkların tespit edilebilmesi için Kuşadası bölgesinde bulunan 34 otel yöneticisi ile yapılan görüşmelerin içerik analizi ile incelenmesi sonucu elde edilen temalar, katılımcıların düşünceleriyle açıklanmıştır. Araştırmanın sonuç bölümde ise, katılımcılarla yapılan görüşmelerde tespit edilen temalar, araştırmacı tarafından yorumlanarak, farklılık stratejisi olarak kullanılıp kullanılamayacakları tartışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The concept of competition has also been used intensely in hotel business as well as in other areas. Hotel managements should apply their own strategy, which is different than the other competitors, in order to continue their existence in this competitive environment in which violence increases each passing day. The main purpose of this study is to identify which areas that hotel managements have differences compared to their competitors and whether these differences can be used as competition strategy or not. In the first part of the study, concepts of competition and strategy are explained. Competition strategies and differentiation are described and which areas differentiation strategies are applied is explained with examples in the second part. In the third part, research method is explained first and to detect differences between hotel managements, themes which are acquired from content analysis examine resulted from interviews which were done with 34 hotel managers in Kuşadası region are explained with participants' opinions. In the conclusion part of the study, themes which are detected in the interviews done with the participants are interpreted and discussed about whether they can be used as differentiation strategy or not by the researcher. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Rekabet tr_TR
dc.subject Strateji tr_TR
dc.subject Farklılaşma tr_TR
dc.subject Otel tr_TR
dc.subject Kuşadası tr_TR
dc.subject Competition tr_TR
dc.subject Strategy tr_TR
dc.subject Differentiation tr_TR
dc.subject Hotel tr_TR
dc.subject Kuşadası tr_TR
dc.title Bir rekabet stratejisi olarak farklılaşma: otel işletmeleri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Differentiation as a competitive strategy: a study on hotel establisments tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster