eArşiv@Adu

Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Demir, Gül
dc.date.accessioned 2017-10-11T11:37:49Z
dc.date.available 2017-10-11T11:37:49Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3113
dc.description.abstract Bu araştırmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretimin, Ortaöğretim 10. sınıf “Katı Cisimlerin Yüzey Alanları ve Hacimleri” konusunda, öğrencilerin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına, akademik başarısına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi ve GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Aydın ili Koçarlı ilçesindeki Mustafa Keziban Küçükoğlu Ç.P.A.L’de öğrenim gören 25’i deney ve 24’ü kontrol grubu olmak üzere 49 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 28 soruluk başarı testi, matematik kaygılarını belirlemek amacıyla Matematik Kaygısı Ölçeği, matematik özyeterlik algılarını belirlemek amacıyla Matematik Özyeterlik Algısı Ölçeği ve deney grubu öğrencilerinin GME yaklaşımına ilişkin görüşlerini belirleyebilmek için görüşme formu uygulanmıştır. Dersler kontrol grubunda mevcut öğretim programına dayalı öğretim ile deney grubunda ise Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim ile yürütülmüştür. Araştırmanın nitel verileri, deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS 20.0 paket programı ile nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretimin, mevcut öğretim programına dayalı öğretime göre öğrenci akademik başarısında daha etkili olduğu ve kalıcılığı olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik kaygısı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenirken, matematiğe yönelik özyeterlik algısı puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Öğrencilerin GME yaklaşımına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effect of the Realistic Mathematics Education (RME) on student achievement, mathematical self-efficacy perception, mathematical anxiety and the retention of the learnt knowledge in “Surface Areas and Volumes of Solid Objects” topic in Secondary Education 10th Grade students and the student views on RME-supported education were examined. The study group consisted of 49 students who were studying at Mustafa Keziban Küçükoğlu Multi-Program Anatolian High School in Koçarlı, which is a town of Aydın Province. The Study Group consisted of 25 students, and the Control Group consisted of 24 students. The data were collected using both quantitative and qualitative methods. As a means of data gathering tool, a Mathematics Anxiety Scale to determine students' mathematical concerns and a Mathematics Self-Efficacy Perception Scale to determine the students‟ mathematics self-efficacy perceptions and a 28-item achievement test developed by the researcher were used. As for the qualitative aspect of the research, a semi structured interview form was used to reveal the views of the experimental group students on the Realistic Mathematics Education approach. In the Control Group, the classes were taught with the activities given in the 9th-12th Grade Mathematics Curriculum and in the Study Group, with the Realistic Mathematics Education Approach. The Quantitative Data obtained in the activities were analyzed using SPSS 20.0 Package Program and the qualitative data were analyzed through descriptive analysis. The results revealed that teaching with Realistic Mathematics Education is more effective compared to the Traditional Education Method in terms of academic success levels of the students and it affects the retention of the learnt topics in a positive way. In addition, a statistically significant difference was determined between the Study and Control Group students in terms of average mathematical anxiety scores; however, no statistically significant differences were detected between the two groups in terms of the average self-efficacy scores in mathematics. It was also found out that students have positive viewpoints about the RME Approach. tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Realistic Mathematics Education (RME) tr_TR
dc.subject Mathematical Selfefficacy Perception tr_TR
dc.subject Mathematical Anxiety tr_TR
dc.subject Success tr_TR
dc.subject Permanence tr_TR
dc.subject Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) tr_TR
dc.subject Matematik Özyeterlik Algısı tr_TR
dc.subject Matematik Kaygısı tr_TR
dc.subject Başarı tr_TR
dc.subject Kalıcılık tr_TR
dc.title Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of realistic mathematics education approach on mathematical anxiety, mathematical self-efficacy perceptions and achievement of vocational high school students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster