eArşiv@Adu

Otantik öğrenmede yerel coğrafi bilgi ve halk takvimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Baysan, Sultan
dc.contributor.author Alacahan, Gülser
dc.date.accessioned 2017-10-05T11:39:44Z
dc.date.available 2017-10-05T11:39:44Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3110
dc.description.abstract Bu çalışmada, Aydın ili Efeler ilçesine bağlı eski yerleşim birimlerinden biri olan Karahayıt'ta yaşayan insanların, yerel coğrafi bilgileri ortaya çıkarılmıştır. Yüzyıllardır süregelen, büyüklerin deneyim ve gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yörede yaşayan insanların, iklimle ilgili bilgileri, rüzgâr yönü, halk takvimi, hava durumu tahmin şekli, zamanla ilgili kavramlar gibi coğrafi unsurların, kültürel ögeleri nasıl etkilediği gibi yerel coğrafi konular ele alınmış, yerel coğrafi bilgisi otantik öğrenmede ki yeri sorgulanmıştır. Çalışma nitel araştırma desenindedir. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış bireysel görüşme tekniği kullanılmıştır. Yerel coğrafi bilgisine ilişkin açık uçlu sorular Karahayıt'ta yaşayan 50 yaş üstü 253 kişiden 50 kişi (%19,8) ve ulaşılan bu bilgilerin kendilerinden sonraki nesile ne kadar aktarıldığını görmek amacıyla 10-13 yaş aralığındaki Dalama Ortaokulu'nda okuyan çocuk nüfusu içeren 20 cevaplayıcıya yöneltilmiştir. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yapılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This survey explains people's local geographical knowledge who live in old residential are, Karahayıt in Efeler district of Aydın. The experiences and observations of seniors were used for the research. In detail, knowledge of local people about climate, direction of wind, public calendar, the way of weather forecast, concept about time and effect of them on culture are explained. Also local geographical knowledge was questioned about how much it takes place in authentic learning. This research was studied as a qualitative research design and semi- structured interviews were used for capturing data. The questions about the local geographical knowledge were asked to 50 people of 253, over 50 years old first, then were asked to 20 children who are between 10- 13 years old and studying in Dalama Secondary School, to see how much this knowledge pass down. While analyzing the data of interviews, content analysis was used. tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yerel Coğrafi Bilgi tr_TR
dc.subject Halk Takvimi tr_TR
dc.subject Halk Meteorolojisi tr_TR
dc.subject Karahayıt tr_TR
dc.subject Local Geographic Knowledge tr_TR
dc.subject Karahayıt tr_TR
dc.subject Aydın tr_TR
dc.subject Folk (Public) Calendar Time tr_TR
dc.subject Authentic Learning tr_TR
dc.title Otantik öğrenmede yerel coğrafi bilgi ve halk takvimi tr_TR
dc.title.alternative Local geographical knowledge and public calender in authentic learning tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster