eArşiv@Adu

Tüketicilerin demografik özellikleri ile satın alma tarzları arasındaki ilişki: Aydın ilindeki tüketiciler üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Armağan, Ece
dc.contributor.author Erdem, Kübra
dc.date.accessioned 2017-10-04T13:43:11Z
dc.date.available 2017-10-04T13:43:11Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3101
dc.description.abstract Günümüz dünyasında alışveriş olgusu insanların günlük hayattaki tutumlarını biçimlendirmektedir. Tüketiciler, ihtiyaçlarını karşılayabilmek, beğenilmek, sosyalleşmek, zaman geçirmek, eğlenmek, farklı olmak, saygınlık kazanmak veya aidiyet duygusunu sağlamak veya ürünlerin fiyatının uygun, iyi kalitede olması gibi çok çeşitli sebeplerden dolayı alışverişe yönelmektedirler. Tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamak pazarlama sürecine önemli katkı sağlamaktadır. Bu amaçla geliştirilen ve tüketicilerin satın alma kararlarını belirli tarzlara göre verdikleri varsayımına dayanan Tüketici Satın Alma Tarzları (Tüketici Tarz Envanteri TTE), güçlü bir ölçüm aracı olarak kabul edilmektedir. Çalışmada, önceki çalışmalarda Türkçe’ye çevrilmiş olan TTE ölçeği, aslına uygun biçimde kullanılarak bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda önce tüketim kavramı ve alışveriş olguları tanımlanmış, daha sonrada konuya ilişkin tüketici davranışlarını etkileyen faktörler üzerinde durulmuş tüketicilerin satın alma karar süreçleri ile satın alma tarzlarına değinilmiştir. Çalışmanın sonraki bölümünde yapılan araştırması sonuçlarına yer verilmiştir. Aydın’daki 400 tüketici üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin sosyo-demografik özellikleri, genel alışveriş alışkanlıkları ile satın alma tarzları arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tüketim tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışı tr_TR
dc.subject Satın Alma Tarzları tr_TR
dc.title Tüketicilerin demografik özellikleri ile satın alma tarzları arasındaki ilişki: Aydın ilindeki tüketiciler üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster