Araştırmada, lise öğrencilerinin dışsal motivasyon kaynaklarını (aile desteği ve sınıf ortamı etkisi) kullanıp kullanmadıkları, karar verme stratejilerinin neler olduğu ve dışsal motivasyon kaynakları ile karar verme stratejileri arasında bir ilişki olup olmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada, Öğrencilere Yönelik Motivasyon Kaynakları Anketi ve Ergenlerde Karar Verme Stratejileri Ölçeği kullanılarak var olan durum betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, İzmir ilinin Konak ve Buca İlçelerinde 488 öğrenci ile yürütülmüş ve elde edilen veriler SPSS 23 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Fen Lisesi öğrencilerinin, ailelerinden aldıkları destek ile sınıf ortamı koşullarına göre motivasyon süreçlerini kullandıkları görülürken, Anadolu Meslek Lisesi öğrencilerinin ise sözü edilen dışsal motivasyon kaynaklarını kullanmadıkları görülmektedir. Lise öğrencilerinin karar verme süreçlerinden, "öz saygı" ve "ihtiyatlı seçicilik" stratejilerini kullanma sıklıkları, Anadolu Lisesi öğrencilerinde üst düzeyde iken Fen Lisesi öğrencilerinin, sözü edilen süreçleri kullanma sıklıkları düşük düzeyde gözlemlenmiştir. Karar verme sürecinde, erkek öğrencilerin, "öz saygı" ve "umursamazlık" düzeyleri kızlara göre daha yüksek iken, kız öğrencilerin "panik" düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
In research, high school students' intrinsic motivation resources which are extrinsic motivation resources (parent support, learning environment effect) effective; also what decision making strategies are; whether between extrinsic motivation resources and decision making strategies are relation which is tried to understand. In study, using the Sources of Motivation for Students Questionaire' and 'Adolescent Decision Making Questionaire', existing situation is tried to be described. In Research is studied with 488 student in İzmir province Konak and Buca district; and obtained data is analyzed using SPSS package version 23. Result of the study, that science high school students using motivation process, according to parent support and learning environment conditions but anatolian high school students don't use the motivation resources determined. "Decision making" process, frequency of using self esteem and vigilance strategies, just as anatoian high school students' level is reached high level but science high school students' frequency of using the process is low level is reached is understood. İn the decision making process, male students' self esteem and complaceny levels are high than female students; female students' panic levels are more than higher determined.