eArşiv@Adu

İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öksüz, Cumali
dc.contributor.author Tan, Nilüfer
dc.date.accessioned 2017-10-04T13:40:49Z
dc.date.available 2017-10-04T13:40:49Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3098
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf matematik derslerinde şarkı kullanılmasının öğrencilerin başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına, derse yönelik tutumlarına ve matematiksel sözcük dağarcığına etkisini incelemektir.Araştırmada nicel araştırma metodu ve bu metodun içerisinde yer alan ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ilinde yer alan bir devlet ilkokulunda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 2. sınıf öğrencilerinden deney (N=25) ve kontrol grubu (N=25) olarak belirlenmesi ile toplam 50 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sürecinde ''Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi'' konusu, deney grubunda müfredata uygun öğretimin yanı sıra araştırmacı tarafından bestelenen şarkıların kullanımıyla işlenirken, kontrol grubunda ise şarkı kullanılmamış ve geçerli müfredat ile işlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve Petek Aşkar (1986) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin uygulama sonundaki matematiksel sözcük dağarcığını belirleyebilmek için öğrencilere hikayeler yazdırılmıştır. Elde edilen verilerin analizi; SPSS 15.0 programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda; 'Doğal Sayılarla Çarpma' konusu kavratılırken şarkı kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarının artmasında ve konuya ilişkin bilgi düzeyinin kalıcılığında anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ve matematiksel sözcük dağarcığı gelişiminde de deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the effect of using songs in primary school mathematics lessons on students' achievement, attitudes towards mathematics and their mathematical vocabulary sets.Quantitative research method and correspondingly pre-test post-test semi experimental design was used in the study. The study was conducted with 50 2nd grade students included in experimental (N=25) and control (N=25) groups, in public schools in 2015-16 academic year in İzmir. During the study, the subject of "Multiplication in Counting Numbers" was instructed via the songs composed by the researcher in experimental group and normal instruction was used in control group. For data collection achievement test developed by the researcher and attitude test by Peter Aşkar (1986) were used. Also, students were made to write stories to determine mathematical vocabulary sets of the students at the end of the study. Data were analyzed by SPSS 15.0. For the results of study, it was seen that using songs in the instruction of "Multiplication in Counting Numbers" has significant effect on students' achievement and permanence of acquired knowledge. Furthermore, there found a significant difference on behalf of experimental group in students' attitudes towards mathematics and development of mathematical vocabulary sets. tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject İlkokulda Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Şarkı tr_TR
dc.subject Başarı tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Sözcük Dağarcığı tr_TR
dc.subject Mathematics Instruction In Primary School tr_TR
dc.subject Songs tr_TR
dc.subject Vocabulary Sets tr_TR
dc.subject Achievement tr_TR
dc.subject Attitudes tr_TR
dc.title İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of using songs on the student's academic success, attitude and vocabulary in primary school maths lessons tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster