eArşiv@Adu

Şirket değerleme yaklaşımları ve borsa İstanbul'da iletişim endeksinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gündoğmuş, Mehmet Erdemir
dc.contributor.author Şahin, Mustafa
dc.date.accessioned 2017-09-06T11:47:49Z
dc.date.available 2017-09-06T11:47:49Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3067
dc.description.abstract Ekonominin yapı taşı olan şirketler iki temel amaçla kurulurlar ; kar elde etmek ve piyasadaki varlıklarını sürdürmek. Ancak son yıllarda şirketler için piyasadaki varlıklarını devam ettirirken, maksimum kar elde etmek kadar, değerlerini koruma ve artırma hedefleri de önem kazanmıştır. Piyasada faaliyetlerini sürdürmekte olan bir şirketin mevcut değerinin bilinmesi ve doğru tespit edilmesi son yıllarda oldukça önemli hale gelmiştir.Şirket değerleme yaklaşımlarına baktığımız zaman değerleme faaliyetleri tahmin ve hesaplamalardan oluşur. Şirket değerleme yaklaşımları değişmese de değerlemeyi yapan uzmanlar değiştiği için değerleme uzmanlarının bilgi, tecrübe ve yeteneklerine göre değerleme sonuçları sübjektif niteliklidir. Önemli olandeğerleme faaliyetlerinde uzmanların şirket içi ve şirket dışı faaliyetlerde ilkeler ve yöntemlere bağlı kalarak en başarılı sonuca ulaşmasıdır.Bu çalışmada Borsa İstanbul'da iletişim endeksinde işlem gören şirketler üzerinde uygulama çalıası yapılarak şirketlerin değerleri hesaplanmıştır. Uygulama çalışması ile Varlık Bazlı Değerleme Yaklaşımları Gelir Bazlı Değerleme Yaklaşımları ve Piyasa Bazlı Değerleme Yaklaşımları arasında karşılaştırmalar yapılarak farklılıklar ortaya konmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Businesses which are keystones of the economy are set up for two main objectives; gain profit and maintain position in the market. However, it is becoming more important to keep and increase their assets while they are optimizing their profit for businesses in recent years. These developments increased importance of valuation of businesses in the market.When we review valuation approaches, it is clearly seen that valuation activities consist of forecasts and calculations. Although valuation approaches don‟t change too much, valuation results are variable according to valuation experts‟ skills, experience and knowledge. In this respect, it can be said valuation results are subjective. The most important thing in valuation is performing valuation accordance with general principles and methods of valuation to achieve successful results.In this study, a case study is performed with companies in telecommunication sector in BIST and performed valuation for these companies. Comparisons and analysis are made and differences are presented between all valuation approaches which are Valuation Approach Based on Asset, Valuation Approach Based on Income and Valuation Approach Based on Market. tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Değerleme tr_TR
dc.subject Değerleme Yaklaşımları tr_TR
dc.subject Telekomünikasyon tr_TR
dc.subject Valuation tr_TR
dc.subject Valuation Approaches tr_TR
dc.subject Telecommunication tr_TR
dc.title Şirket değerleme yaklaşımları ve borsa İstanbul'da iletişim endeksinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Business valuation approaches and a practice with telecommumication index of bist tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Muhasebe-Finansman Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster