eArşiv@Adu

Tüketicilerin satın alma niyetinde sosyal medya pazarlamasının etkisi ve facebook üzerinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çakır, Fatma
dc.contributor.author Semih, Solak
dc.date.accessioned 2017-07-27T11:23:43Z
dc.date.available 2017-07-27T11:23:43Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3061
dc.description.abstract Sosyal medya, günümüzde teknolojinin sürekli değişmesi ile orantılı olarak yeni iletişim mecralarının güncellenmesi sonucunda internetin yeni bir hal almasını sağlamıştır. Artan rekabet koşulları ve farklılaşan tüketici tercihleri karşısında hedef kitleye çabuk ve doğru bir biçimde ulaşmak isteyen firmalar için fırsat yaratan sosyal medya, firmaların pazarlama iletişimi unsurlarından biri haline gelmiştir. Sosyal medya araçları sayesinde paylaşılan her türlü içerik, tüketici davranışını ve sosyal medya pazarlamasını şekillendirmektedir. Sosyal medyadaki kullanıcı veya firma tarafından oluşturulmuş içeriklerin, kişilerin satın alma kararlarında büyük etkisi bulunmaktadır. Bu çalışma, sosyal medya pazarlamasının tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini ve tüketicilerin demografik özellikleri ile olan ilişkisini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Çalışmanın literatür bölümünde; sosyal medya pazarlaması ve tüketici davranışları ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırma bölümünde ise; sosyal medya pazarlamasının tüketici davranışlarına olan etkisini tespit etmek amacıyla bir anket hazırlanmış ve bu anket sosyal medya kullanıcıları tarafından cevaplandırılmıştır. 283 sosyal medya kullanıcısının verdiği cevaplar sonucunda ortaya çıkan veriler SPSS paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak, ulaşılan bulgular sosyal medya pazarlamasının tüketici davranışları üzerinde etkili ve bazı demografik değişkenler bakımından farklılıklar olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Social media has allowed the internet to become new as a result of the updating of new communication channels in proportion to the constant change of technology. Social media, which creates opportunity for companies that want to reach the target group quickly and correctly in the face of increasing competition conditions and differentiated consumer choices, has become one of the marketing communication elements of the companies. All content shared through social media tools shapes consumer behavior and social media marketing. The content created by the user or company in social media has a great effect on the purchasing decisions of the people. This study aims to reveal the relationship between social media marketing and consumer buying behaviors and demographic characteristics of consumers. In the literature section of the study; Social media marketing and consumer behavior. In the research section; A questionnaire was prepared to determine the effect of social media marketing on consumer behavior and this questionnaire was answered by the users of social media. The results of 283 social media users were analyzed using SPSS packet program. In conclusion, findings show that social media marketing is different in terms of consumer behavior and some demographic variables. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Tüketici Davranışları tr_TR
dc.subject Sosyal Medya Pazarlaması tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Consumer Behaviour tr_TR
dc.subject Social Media Marketing tr_TR
dc.title Tüketicilerin satın alma niyetinde sosyal medya pazarlamasının etkisi ve facebook üzerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The impact of social media marketing on consumers purchase and an application on the facebook tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster