eArşiv@Adu

TEOG sınavlarındaki matematik sorularının yenilenmiş bloom taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Yakacı, Didem
dc.date.accessioned 2017-07-18T12:20:02Z
dc.date.available 2017-07-18T12:20:02Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3028
dc.description.abstract Araştırma kapsamında 2013-2014 ve 2014-2015 eğitim öğretim yıllarında güz ve bahar dönemi uygulanan TEOG matematik testlerindeki 80 sorunun tamamı ve bu sorularla ilgili 52 kazanım, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi çerçevesinde incelenmiştir. Böylece TEOG matematik testi sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi ve öğretim programı kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve öğretmen-öğrenci görüşmeleri yoluyla elde edilmiştir. Dokümanlar, Milli Eğitim Bakanlığı'nın elektronik sayfalarından, görüşme verileri de araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilmiştir. Dokümanlardan ve görüşmelerden elde edilen veriler, nitel analiz yöntemlerinden olan betimsel analiz yolu ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, TEOG 2013-2014 ve 2014-2015 matematik sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi çerçevesinde alt bilişsel basamaklara yığıldığı, değerlendirme ve yaratma basamağında soru bulunmadığı görülmüştür. Sınav sorularının, öğretim programının kazanımları açısından paralellik gösterdiği ancak eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini ölçmediği ortaya çıkmıştır. Bu durum, matematik öğretim programının genel amacı ile örtüşmediğini ortaya koymaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Research under the 2013-2014 and 2014-2015 academic year in the fall and spring semesters of the 80 problems in applied mathematics teoge and won all 52 tests on these questions were examined in the framework of the Revised Bloom Taxonomy. Thus the renewed TEOG math test questions Bloom Taxonomy and training program was aimed at determining the scope . Research data were obtained through qualitative research methods and document review of the student-teacher interviews. Docs, electronic page of the Ministry of Education , interview data were also obtained from semi-structured interview form prepared by the researchers. The data obtained from documents and interviews were analyzed with descriptive analysis of the ways in which qualitative analysis. As a result, TEOG 2013-2014 and 2014-2015 math question Revised Bloom Taxonomy as stacked to lower cognitive levels within the framework of the evaluation and creation stage has seen that question . Exam questions , which paralleled gains in terms of the curriculum , but it turned out that measurement of critical and creative thinking skills. This reveals not coincide with the general objectives of the mathematics curriculum. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Yenilenmiş Bloom Taksonomisi tr_TR
dc.subject Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş tr_TR
dc.subject 8.Sınıf Matematik Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Revised Bloom Taxonomy tr_TR
dc.subject The Transition From Basic to Secondary Education tr_TR
dc.subject Grade 8 Mathematics Curriculum tr_TR
dc.title TEOG sınavlarındaki matematik sorularının yenilenmiş bloom taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of math questions in TEOG exams according to renovated bloom taxonomy and curriculum tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim, Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Programı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster