eArşiv@Adu

İlk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin yabancılaşma ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki: Aydın ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akyol, Bertan
dc.contributor.author Yörür, Funda
dc.date.accessioned 2017-07-14T08:21:41Z
dc.date.available 2017-07-14T08:21:41Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3006
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Aydın ili Efeler ilçesinde devlet okullarında çalışan öğretmenlerin, işe yabancılaşmaları ile onların örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini; 2014-2015 eğitim öğretim yılında Aydın ili Efeler ilçesindeki 81 devlet okulunda görev yapan 1979 öğretmen oluşturmaktadır. İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin yabancılaşma ile örgütsel sessizlik algılarının ortaya çıkarılmasını amaçlayan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılacaktır. Örneklem büyüklüğünün belirlenmesinde Krejcie ve Morgan tarafından geliştirilen örneklem büyüklüğü belirleme tablosundan yararlanılmıştır (R.V. Krejcie ve D.W. Morgan, 1970: 30). Tabloda evren büyüklüğü 2000 olan durumlar için 322 örneklem sayısının yeterli olduğu belirtilmiş, veri kaybı olasılığı da göz önüne alınarak örneklem büyüklüğünün 777 olmasına karar verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Bu araştırmaya katılan öğretmenlerin yabancılaşma algılarının en yüksek olduğu alt boyutlar normsuzluk ve güçsüzlüktür. Örgütsel sessizlik algısı en yüksek yönetici boyutunda görülmüştür. Araştırmamız sonucunda "Örgütsel Sessizlik Genel" ile "Güçsüzlük", "Normsuzluk", "Anlamsızlık", "Kendine Yabancılaşma", "Okula Yabancılaşma", "Yalıtılmışlık" ve "Yabancılaşma Genel" arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde orta düzeyde doğrusal bir ilişki bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to reveal relation between organizational silence perceptions and alienation of the teachers who work in central state schools in Efeler district of Aydın. The study group of the study is 1979 teachers who work in the 2014-2015 academic year, 81 in public schools in Efeler district of Aydın. Relational model in this research aimed at uncovering the alienation of perception of organizational silence will be used for primary and secondary school teachers . Krejci was used for determining the sample size and sample size determination table developed by Morgan (R. Krejci and D. W. Morgan, 1970: 30). For cases with sufficient population size in 2000 table noted that the number of 322 samples , the sample size considering the possibility of data loss has been determined to be 777 . The obtained data were analyzed with SPSS. Subscale had the highest perception of the teachers who participated in this research is normlesness alienation and powerlessness . Organizational perception of silence was observed at the highest executive size. As a result of our research, "Organizational Silence General " and " weakness ", " Normlesness ," " futility ," " self- alienation ", " school alienation ", " Alienation " and " Alienation General" in a statistically significant positive in the medium it was found a linear relationship . tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Yabancılaşma tr_TR
dc.subject Sessizlik tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Örgütsel Sessizlik tr_TR
dc.title İlk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin yabancılaşma ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki: Aydın ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The relation between alienation and organizational silence perceptions of public school teachers tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster