Bu çalışmada benlik kurguları ile intihar davranışları ve sosyal sorun çözme becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca özerk, ilişkisel ve özerk-ilişkisel benlik kurguları olan bireylerin intihar davranışları ve bu ilişkide sosyal sorun çözme becerilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Adnan Menderes Üniversitesi Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan, çalışmaya katılmaya gönüllü, 564 kadın, 266 erkek toplam 830 öğrenciden oluşmuştur. Yapılan analiz sonucunda özerk benlik kurgusuna sahip katılımcıların intihar girişimi ve düşüncesi açısından yüzde dağılımlarının daha yüksek olduğu, bununla birlikte en düşük yüzde dağılımlarının ilişkisel benlik kurgusuna sahip olan katılımcıların olduğu bulunmuştur. Sosyal sorun çözme becerilerinin intihar düşünceleri olan ve girişiminde bulunan bireylerde düşük düzeyde olduğu, sosyal sorun çözme becerileri yüksek olan bireylerin özerk benlik kurgusu ölçek puanlarının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Benlik kurgularıyla sosyal sorun çözme becerileri düzeyi arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Hem benlik kurgularının hem de sosyal sorun çözme becerilerinin intihar davranışı üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.
In this study, it was aimed to investigate the relationship of self-construal with suicidal behaviors and problem solving skills. Additionally, the suicidal behaviors of the individuals having autonomous, relational and autonomous-related self-construal and the effects of the social problem solving skills on this relationship have been examined. Research sample consists of 830 voluntary students (564 women, 266 men) from the different departments of Adnan Menderes University. The findings of the analyses showed that the individuals having suicidal ideation, suicidal attempt and suicidal behaviors have higher scores in autonomous-self construal area. Whereas, students who do not have any suicidal ideation, suicidal attempt or behaviors have higher scores in related-self construal area. Findings also showed that students who have suicidal ideation and attempts have lower social problem solving skills. Individuals who have autonomous self-construal have higher social problem solving skills than the ones who have related self-construal. Findings also showed that a relationship between self-construal and social problem solving skills. In conclusion, both of the self-construal and social problem solving skills have a statistically significant effect on suicidal behavior.