Liderlik konusu yönetim alanının en önemli ve en çok üzerinde durulan konularından birini oluşturmaktadır. Liderlik yaklaşımları içinde Türkiye'de son dönemlerde gündemde olan liderlik konusunun en modern yaklaşımlarından biri olarak adlandırabileceğimiz Dönüşümcü Liderlik kavramı, üzerinde durulması gereken bir alan konumundadır. Günümüz yoğun rekabet ve değişim sürecinde örgütlerin başarıya ulaşmasında kilit öneme sahip olan ve insan ögesi üzerine odaklanan Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Özdeşleşme kavramları da dönüşümcü liderlerin etkilediği düşünülen iki önemli değişkendir. Bu araştırmanın amacı Dönüşümcü Liderlik, Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Özdeşleşme kavramlarının teorik çerçevesini ele almak, birbirleri arasındaki ilişkileri demografik faktörleri de göz önünde tutarak inceleyerek literatüre katkı sağlamaktır. Araştırmanın uygulaması Aydın ili Nazilli ilçesinde faaliyet gösteren 7 kamu kurumunda 147 kamu çalışanıyla yapılmıştır. Veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir ve SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre Dönüşümcü Liderlik ile Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Özdeşleşme arasında anlamlı ve olumlu ilişiler bulunmuştur. Demografik değişkenlerden cinsiyet, yaş, eğitim, iş yerinde çalışma süresi, bir üst yöneticiyle çalışma süresi ve pozisyon kontrol altında tutulduğunda, Dönüşümcü Liderlik ile Psikolojik Güçlendirme arasındaki ilişkide Örgütsel Özdeşleşme'nin aracılık rol oynadığı görülmüştür.
Leadership is regarded as one of the most important and emphasised subject of management studies. Among the leadership approaches, Transformational Leadership appears to be a current subject of interest in recent leadership studies in Turkey. In today's intensely competitive and changing environment, Psychological Empowerment and Organizational Identification which focus on human element, play a key role in the success of the organizations and both are thought to be affected by transformational leadership. The purpose of this study is to address the theoretical framework of Transformational Leadership, Psychological Empowerment and Organizational Identification, and contribute to the extant literature by analyzing the relationships among these variables taking the demographic factors into consideration. To this end a survey research was carried out in public institutions in Nazilli district with the participation of 147 public employees. Data were obtained using a questionnaire and analyzed using SPSS 21 software. According to the results of the analysis there are significant and positive relationships among Transformational Leadership, Psychological Empowerment and Organizational Identification. When gender, age, education, tenure and duration of the relationship with the supervisor are controlled for, Organizational Identification seems to play a mediating role on the relationship between Transformational Leadership and Psychological Empowerment.