eArşiv@Adu

A grubu seyahat acentalarının iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelere entegrasyonunda etkili olan faktörler ve kuşadası alan araştırması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ege, Zehra
dc.contributor.author Epik, Fatih
dc.date.accessioned 2015-06-17T11:58:15Z
dc.date.available 2015-06-17T11:58:15Z
dc.date.issued 2006-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32897915&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/290
dc.description.abstract Bu araştırmanın ilk aşamasında, turizm sektörü ve seyahat acentalarının geniş kapsamlı tanımları, seyahat acentalarının tarihsel gelişimi ve sınıflandırılma şekilleri açıklanmıştır. Daha sonra, seyahat acentalarında kullanılan iletişim ve bilgi teknolojileri açıklanmış ve seyahat acentalarının elektronik ticaret uygulamalarına entegrasyonunda etkili olan faktörler ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular, Kuşadası'nda faaliyet gösteren A grubu seyahat acentası yöneticilerinin, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilmelerine rağmen, uygulama söz konusu olduğunda bazı çekinceleri olduğunu ortaya koymuştur. Yöneticilerin iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler konusundaki algılarının, cinsiyet, turizm eğitimi alma ve eğitim seviyeleri gibi demografik faktörlerden dolayı farklılaşmadığını ortaya koymuştur. In the first phase of this research, comprehensive definitions of tourism sector and travel agencies, historical development and classification types of travel agencies are explained. Then after, communication and information technologies which used in travel agencies explained and factors which affect integration of electronic commerce implementations in travel agencies are considered. Findings which obtained from the results of this research propounded that, in despite of executive managers of A group licensed travel agencies in Kuşadası can follow the developments about communication and information technologies, there are some hesitations when the implementation is subject. This research has propounded that, there are no differences in between perceptions of executive managers about developments in communication and information technologies and demographic factors like sex, tourism education and education levels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Seyahat acentaları tr_TR
dc.subject iletişim ve bilgi teknolojileri tr_TR
dc.subject elektronik ticaret tr_TR
dc.subject Travel agencies tr_TR
dc.subject communication and information technologies tr_TR
dc.subject electronic commerce tr_TR
dc.title A grubu seyahat acentalarının iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelere entegrasyonunda etkili olan faktörler ve kuşadası alan araştırması tr_TR
dc.title.alternative The Factors which are effective in the integration of "a group" licensed travel agencies to developments about communication and information technologies and research in kuşadasi area tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR23195 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster