eArşiv@Adu

Ortaokul öğrencilerinin 'doğal ve yapay çevre' hakkındaki zihinsel modellerinin araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdemir, Adem
dc.contributor.author Taş, Ayçin Ulusoy
dc.date.accessioned 2017-02-03T06:40:11Z
dc.date.available 2017-02-03T06:40:11Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2906
dc.description.abstract Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin "çevre" kavramı ile ilgili oluşturdukları zihinsel modeller incelenmiştir. Araştırmaya, 2014–2015 Eğitim-Öğretim yılında Aydın ili Efeler İlçesi'nde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı belirlenmiş bir ortaokulun beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfında öğrenim gören 146 öğrenci katılmıştır. Araştırmada beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfta bulunan öğrencilerin "çevre" kavramı ile ilgili zihinsel modelleri; doğal ve yapay çevre hakkındaki çizimlerine bakılarak puanlandırılmıştır. Bu puanlama için "Çevre Çizimi Rubriği" kullanılmıştır. "Çevre Çizimi Rubriği", çevre kavramını içeren dört faktörden (insan, canlı, cansız, insan yapımı) oluşturulmuştur. İstatistiksel analizler sonucu, öğrencilerin "çevre" kavramı ile ilgili faktörleri çizimlerinde kullanma durumlarına bakılarak, çevre kavramı hakkındaki zihinsel modellerine ulaşılmıştır. Bu modeller incelendiğinde, çevre ile ilgili faktörleri gösteren çizimlerin birçoğunda faktörlerin hepsinin ya da bir kısmının sadece var olduğu, geriye kalan kısmında faktörlerin birbiriyle etkileşim içinde olduğu, etkileşimli çizimlerin ise çok azında etkileşimin açıklayıcı ve özel olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract In this study, secondary school students' mental models about environment were examined. 146 students who study in the 5th, 6th, 7th, and 8th grade of a secondary school depending on the Ministry of Education in Aydın Province (2014–2015 Academic Year) participated in this survey. In the survey, 5th, 6th, 7th, and 8th grade students' mental models about environment were scored by looking at their drawings about natural and artificial environment. For this scoring, 'Environmental Drawing Rubric' was used. 'Environmental Drawing Rubric' consisted of 4 factors including environmental concept (human, alive, inanimate, manmade). According to statistical analysis, students' mental models about environment was obtained by looking at how they use environmental factors in their drawings. When we examine these models, it was seen that some drawings used all of these environmental, factors or some of these factors. In some of the drawings, factors interact with each other. However, just few interactive drawings are explanatory and special. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ortaokul tr_TR
dc.subject Doğal Çevre tr_TR
dc.subject Yapay Çevre tr_TR
dc.subject Çevre Algısı tr_TR
dc.subject Zihinsel Model tr_TR
dc.subject Secondary School tr_TR
dc.subject Natural Environment tr_TR
dc.subject Artificial Environment tr_TR
dc.subject Environmental Perception tr_TR
dc.subject Mental Model tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin 'doğal ve yapay çevre' hakkındaki zihinsel modellerinin araştırılması tr_TR
dc.title.alternative Exploring secondary school students' mental models of "both the natural and artificial environment" tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR150336 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster