eArşiv@Adu

Sınıf öğretmenlerinin empatik yönelimlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Aladağ, Soner
dc.contributor.author Özen, Hilal
dc.date.accessioned 2017-02-03T06:35:48Z
dc.date.available 2017-02-03T06:35:48Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2902
dc.description.abstract Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin empatik yönelim düzeylerini ve empatik yönelimlerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014 – 2015 eğitim öğretim yılında Aydın ilindeki ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise olasılık dışı uygun örnekleme yoluyla seçilmiş Aydın ili Efeler ilçesi ilkokullarında görev yapmakta olan 289 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli nicel ve nitel desenlerin birlikte kullanıldığı karma desendir. Veri toplama aracı olarak; empatik yönelim düzeylerini belirlemek için Koçak ve Önen (2013) tarafından geliştirilen "Empatik Yönelim Ölçeği" uygulanmıştır. Empatik yönelimlerine ilişkin görüşlerini belirlemek için öğretmenlerle açık uçlu soruların sorulduğu görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin empatik yönelim düzeyleri ile cinsiyetleri, empati ile ilgili katıldıkları hizmet içi eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kadın sınıf öğretmenlerinin, erkek sınıf öğretmenlerine göre, empati ile ilgili hizmet içi eğitime katılan öğretmenlerin katılmayanlara göre empatik yönelim puanları ortalaması daha yüksek bulunmuştur.Medeni durum,çocuk sahibi olma durumu,öğrenim durumu, mezun olunan alan, mesleği isteyerek seçip seçmeme, meslekten memnun olup olmama durumu ile empatik yönelim puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonucu öğretmenlerin görüşleri üç ana tema altında toplanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the opinions of classroom teachers on the level of empathy and empathic tendencies according to some variables. The population of the study is classroom teachers working in Aydin province in 2014-2015 academic year. Participants were selected by using convenience sampling, consisted of 289 classroom teachers from 21 elementary schools in Efeler, Aydin. In the research, Empathic Tendency Scale written by Kocak and Onen (2013) was used with the aim of collecting data. The study conducted through hybrid design that combines both quantitative and qualitative patterns. In order to investigate their views the participants were interviewed and asked open-ended questions. Independent samples for studies of quantitative data and qualitative data on the size of the t-test research work with one-way analysis of variance were analyzed using content analysis. It is revealed that the fact that marital status, highest level of education, educational backgound, willingness to choose work occupation, overall satisfaction with work, having kids and grade level they teach were not among the determines of the level of empathy and empathic tendencies. But, the fact that gender and particaption of empathic-orientation teacher training services were among the determiners of the level of empathy and empathic tendencies. The emphaty level scores of the teachers attented in emphaty-related teacher training services were higher than the scores of the teachers who did not receive any training. Likewise, female teachers' level of emphaty scores were higher than male teachers' level of emphaty scores. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Empati tr_TR
dc.subject Empatik yönelim tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Empathy tr_TR
dc.subject Emphatic orientation tr_TR
dc.subject Classroom teacher tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin empatik yönelimlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the classroom teachers' empathi̇c orientations tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR104229 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster