Özet:
Bu araştırmanın ilk aşamasında, turizm sektörü ve seyahat acentalarının geniş kapsamlı tanımları, seyahat acentalarının tarihsel gelişimi ve sınıflandırılma şekilleri açıklanmıştır. Daha sonra, seyahat acentalarında kullanılan iletişim ve bilgi teknolojileri açıklanmış ve seyahat acentalarının elektronik ticaret uygulamalarına entegrasyonunda etkili olan faktörler ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular, Kuşadası'nda faaliyet gösteren A grubu seyahat acentası yöneticilerinin, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip edebilmelerine rağmen, uygulama söz konusu olduğunda bazı çekinceleri olduğunu ortaya koymuştur. Yöneticilerin iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler konusundaki algılarının, cinsiyet, turizm eğitimi alma ve eğitim seviyeleri gibi demografik faktörlerden dolayı farklılaşmadığını ortaya koymuştur.
In the first phase of this research, comprehensive definitions of tourism sector and travel agencies, historical development and classification types of travel agencies are explained. Then after, communication and information technologies which used in travel agencies explained and factors which affect integration of electronic commerce implementations in travel agencies are considered. Findings which obtained from the results of this research propounded that, in despite of executive managers of A group licensed travel agencies in Kuşadası can follow the developments about communication and information technologies, there are some hesitations when the implementation is subject. This research has propounded that, there are no differences in between perceptions of executive managers about developments in communication and information technologies and demographic factors like sex, tourism education and education levels.