eArşiv@Adu

Özel eğitim (zihin engelliler) öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kiremit, Hatice Özenoğlu
dc.contributor.author Aydoğan, Hasan
dc.date.accessioned 2017-01-27T08:48:40Z
dc.date.available 2017-01-27T08:48:40Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2883
dc.description.abstract Çalışmaya katılan farklı üniversitelere devam eden özel öğretim öğretmeni adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenlere göre belirlenmesi ve bu alandaki eğitim kalitesini oraya çıkarmak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde, 11 farklı üniversitenin eğitim fakültesi Özel Eğitim (Zihin Engelliler) Bölümü 1. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 1110 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak 'Kişisel Bilgi Formu' ve 'Fen Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği' kullanılmıştır. Kişisel Bilgi Formu adayların cinsiyet, yaş, öğrenim, mezun oldukları okul, okudukları sınıf düzeyi, özel eğitimle ilgili bilgilerinin olup olmamasına yönelik sorulardan oluşmaktadır. Fen Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği, fen öğretimi öz-yeterlik inancı ve fen öğretiminde sonuç beklentisi olmak üzere 2 faktörde toplanmış 21 sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler sonucunda cinsiyet, üniversite sınıf düzeyi, okuduğu bölümü seçme sebepleri, öğrenim gördüğü bölüme yerleşmeden önce özel eğitimle ilgili bilgisi olup olmaması, mezun oldukları lise türü ve bireyin yaşadığı yer arasında anlamlı farklılıklar bulunurken, ailesinde veya yakın çevresinde özel eğitime gereksinim duyan bireyler olup olmamasına göre anlamlı farklılık göstermemiştir tr_TR
dc.description.abstract Different universities participating in the ongoing study special education teacher self-efficacy beliefs of science teaching according to different variables of determination and quality of education in this field of research in order to remove it there. Research descriptive screening model was used. During the academic year 2014-2015, research working group in the spring semester, the university's faculty of education, department of special education 11 (mental retardation) part 1. and 4. a total of 1110 teacher candidates, interviewers in classes. Research data collection tools as "Personal Data"' and "Science Self-Efficacy Beliefs in Relation to Scale". The candidates gender, age, Personal Information Form graduate school, reading grade level, special education, the question of whether or not the relevant information. Science Self-efficacy Beliefs in relation to scale, science self-efficacy belief and science teaching in teaching results forecast to be 2 factor collected 21 consists of questions. The data obtained as a result of gender, university class-level, read section featured reasons, learning the knowledge of special education before settling down in the section considers whether or not there are significant difference between where they live and the individual, family or individuals who need special training in the immediate vicinity of the whether or not, and did not show significant differences depending on the type of high school where he graduated. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öz-yeterlik tr_TR
dc.subject Fen Öğretimi tr_TR
dc.subject Zihin Engelliler tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Science Teaching tr_TR
dc.subject Mental Retardation tr_TR
dc.title Özel eğitim (zihin engelliler) öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançları tr_TR
dc.title.alternative The self-efficacy beliefs towards the teaching of science of special education (mental retardation) teacher candidates tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR54562 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster