eArşiv@Adu

Okul öncesi dönem çocuklarında davranış sorunlarının anne-baba tutumu ve öz-kontrol ile ilişkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdemir, Yalçın
dc.contributor.author Gözübüyük, Neslihan
dc.date.accessioned 2017-01-26T08:44:00Z
dc.date.available 2017-01-26T08:44:00Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2856
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacını okul öncesi eğitime devam eden çocukların anne-babalarının çocuk yetiştirme tutumu, çocuklarda öz-kontrol ve davranış sorunları arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin ve öz-kontrolün anne-babanın çocuk yetiştirme tutumu ile çocuklardaki davranış sorunları arasındaki aracılık etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Çocuk Yetiştirme Anketi", "Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirilmesi", "Öz-Kontrol Değerlendirme Ölçeği" ve "Sosyo Demografik Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 450 çocuğun anne-babaları ve öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22. 0 ve AMOS paket programları kullanılmıştır. Verilerin analizinde, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için ilişki çözümleme (Path Analysis) tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre okul öncesi dönem çocuklarında öz-kontrolün, anne-baba tutumu ve davranış sorunları üzerinde doğrudan ve dolaylı etkileri olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonucuna göre anne-babanın çocuk yetiştirme tutumu ile öz-kontrol arasında pozitif ve doğrudan ilişkinin olduğunu ve öz-kontrolün de davranış sorunları ile arasında dolaylı ilişkilerin olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research is to analyse the direct and indirect relation of the behavioural problems of pre-school children with the parenting attitudes of their parents and to analyse the associating effect of self-control between the behavioural problems of the pre-school children and the parental attitudes of their parents. In this research, "Parenting Survey", "Social Competence and Behaviour Assessment", "Self-Control Rating Scale", and "Socio-Demographic Data Form" are used as data collection tools. Sample group of this research comprises the teachers and the parents of 450 pre-school children attending pre-school institutions. SPSS 22. 0 and AMOS package programs are used in parsing of the acquired data. And in the analysis of the parsed data, Path Analysis technique is used to determine the correlation among variables. According to the findings, self-control has direct and indirect effects on parents' attitudes and behavioural problems of pre-school children. And in the conclusion of the research, it is found out that there is a positive and direct relation between the parenting attitudes of the parents and the self-control, and an indirect relation between the self-control and behavioural problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Anne-baba tutumu tr_TR
dc.subject Öz-Kontrol tr_TR
dc.subject Davranış Sorunları tr_TR
dc.subject Pre-school tr_TR
dc.subject Parenting Style tr_TR
dc.subject Behavioural Problems tr_TR
dc.subject self-Control tr_TR
dc.title Okul öncesi dönem çocuklarında davranış sorunlarının anne-baba tutumu ve öz-kontrol ile ilişkisinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of the relation of behavioural problems in pre-school children with the parental attitude and self-control tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR205218 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster