eArşiv@Adu

Ortaokul 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, A. Seda
dc.contributor.author Payza, Türkü
dc.date.accessioned 2017-01-26T08:34:37Z
dc.date.available 2017-01-26T08:34:37Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2849
dc.description.abstract Bu çalışmada Talim Terbiye Kurulunca Belirlenmiş 5 adet 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin belirli ölçütler doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçütler belirlenirken Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretim Programında geçen dinleme/izleme ve okuma metinlerinin taşıması gereken özelliklerden ve Talim Terbiye Kurulunca belirlenmiş ölçütlerinden yararlanılarak yeni ölçütler belirlenmiştir. Araştırmada kitapların niteliğini ortaya koymak için kullanılan ölçütler araştırmacı tarafından alan yazını taranması sonucunda oluşmuş ölçütlerdir. Bu ölçütler çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığınca 2010-2015 yılları arasında dağıtılan ders kitaplarındaki metinler program hedefleri, öğreticilik, dil ve anlatım özellikleri ile görsel açıdan detaylı olarak incelenmiş ve 40 Türkçe (N=40), 50 sınıf (N=50) öğretmeni 80 öğrenci (N=80) ve 50 velinin (N=50) görüşleri alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi veri toplama tekniği olarak kullanılmış ve kitaptan alınacak metinlerin metin tarama yöntemiyle incelenerek yorumlanmıştır. Metinlerin MEB tarafından belirlenen genel amaçlarla çelişmediği saptanmıştır. Metin uzunluğu göz gönünde bulundurulduğunda okuma, anlama, konuşma, yazma temel becerilerini geliştirme konusunda yeterli olmadığı, Türk dilinin özelliklerini yansıtacak biçimde TDK'nin belirlediği yazım ve noktalama kurallarına uygun olmadığı, dil ve anlatım özelliklerinin Türkçe metinleri için nitelikli olmadığı belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed that five 5th grade Turkish Text Books, which are determined by the Board of Turkish Ministry of Education, are examined in accordance with certain criteria. While the new criteria were being created, the criteria of Turkish Ministry of Education and the Ministry Board on the properties on listening/monitoring and reading in those books. In the study, the criteria that were used for putting forth the quality of the books were designed by the researcher as a result of scanning the field literature. The 5th grade text books which are deployed by the Ministry of Education between 2010 – 2015 were reviewed detailly within the framework of this criteria in accordance with program targets, tutorial, language and narrative features, visual aspects and, fort his review, 40 Turkish teachers' (N = 40=), 50 Class Teachers' (N=50), 80 students' (N=80) and 50 parents' (N=50) views were collected. In the study, document analysis method which is one of qualitative research methods was used as the data collection technique, and the texts from the books were interpreted by text scan method. It is seen that the texts are not in a conflict with the general purposes determined by the Ministry of Education. It is determined that regarding the text length, the texts are not effected on the development of basic skills such as reading, comprehension, speaking and writing, are not in accordance with the rules of spelling and punctuation that are determined by TDK (Turkish Language Society) to reflect the properties of Turkish Language, and language and expression characteristics are not qualified to Turkish texts. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkçe ders kitabı tr_TR
dc.subject Öğreticilik tr_TR
dc.subject Program Hedefleri tr_TR
dc.subject Dil ve Anlatım tr_TR
dc.subject Görsellik tr_TR
dc.subject Turkish Language Reading Books tr_TR
dc.subject Program Objectives tr_TR
dc.subject Tutorials tr_TR
dc.subject Language and Expression tr_TR
dc.title Ortaokul 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Middle school fiftht-grade examination of the contained in Turkish textbooks tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR10981 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster