eArşiv@Adu

Ebeveyn tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının davranış problemleri arasındaki ilişkide çocukların empati ve sosyal beceri düzeylerinin rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yaşar, Kuzucu
dc.contributor.author Alkış, Betül
dc.date.accessioned 2017-01-26T08:34:01Z
dc.date.available 2017-01-26T08:34:01Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2848
dc.description.abstract Bu çalışmada, ebeveyn tutumlarının okul öncesi çocukların empati ve sosyal becerileri ile ilişkisi ve bu ilişkinin davranış problemlerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ebeveyn tutumlarının okul öncesi davranış problemleri üzerindeki etkisine hem doğrudan hem de empati ve sosyal beceri üzerinden bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir'in ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarında ve ilkokulların anasınıflarında eğitim görmekte olan, random (tesadüfî) örneklemeyle seçilen 210 çocuk oluşturmuştur. Araştırma, var olan durumu ortaya koymaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada tanımlayıcı istatistikler için SPSS (21) kullanılmıştır. Verilerin analizi yapısal eşitlik modeli (LISREL 8.80 programı) kullanılarak sınanmıştır. Sonuçlar, ebeveyn tutumları ile okul öncesi dönemi çocuklarındaki davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu ilişkide çocukların empati ve sosyal beceri düzeylerinin rolü incelendiğinde, baştaki ebeveyn tutumları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin anlamsız hale geldiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, okul öncesi çocukların empati ve sosyal becerilerinin ebeveyn tutumları ile davranış problemleri arasındaki ilişkiye tam aracılık yapmakta olduğu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, we tried to determine the relation of parental attitudes with preschool children's empathy and social skills and also the effects of this relation on behavioral problems. The effects of parental attitudes on behavior problems were analyzed directly and indirecly which mediated by empathy and social skill. The sample of the survey is composed of 210 children who are educated in independent preschool and nursery classes of elementary schools. These classes that are appertain to the ministery of education are taken place in districts of İzmir. The survey is a descriptive study that aimed to find out existing situation. SPSS (21) was used for descriptive statistics. Analysis of data was examined using structural equation model (LISREL8.80 program). Findings indicated that there is a significant correlation between parental attitudes and behavioral problems of preschool children. Additionally, after analyzing to the role of empathy and social skills as a mediator in the this relation, initial correlation was meaningless disappeared. Results show that preschool children's empathy and social skills fully mediated between the relationship parental attitudues and behavioral problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitim tr_TR
dc.subject Sosyal Beceri tr_TR
dc.subject Empati tr_TR
dc.subject Ebeveyn Tutumları tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.subject Social Behavior tr_TR
dc.subject Empathy tr_TR
dc.subject Parental Attitudes tr_TR
dc.title Ebeveyn tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının davranış problemleri arasındaki ilişkide çocukların empati ve sosyal beceri düzeylerinin rolü tr_TR
dc.title.alternative The role of empathy and social skill levels of preschool children in relation between parental attitudes and behavioral problems tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR204160 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster