eArşiv@Adu

Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Demirkıran, Fatma
dc.contributor.author Erkayıran, Orkun
dc.date.accessioned 2017-01-19T13:49:36Z
dc.date.available 2017-01-19T13:49:36Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2845
dc.description.abstract Hemşirelik mesleğinde, hastaya bakım verme, hasta ve hasta yakınları ile olan kişilerarası ilişkilerinde duygusal zekânın önemli bir yeri vardır. Araştırmanın amacı; geleceğin sağlık profesyonelleri olacak hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ becerilerini geliştirme eğitimi ile öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin, kişilerarası ilişkilerine olan etkisini incelemektir. Araştırmanın tipi yarı deneyseldir. Öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak yapılan randomize kontrollü bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini hemşirelik bölümünde öğrenim gören 252 hemşirelik 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini deney grubunda 36, kontrol grubunda 36 olmak üzere toplam 72 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine, Duygusal Zekâ Becerileri Geliştirme Eğitimi verilmiştir. Çalışmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği ve Kişilerarası İlişki Tarzları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın verileri, Ki-Kare testi, İlişkili Örneklemler t-Testi, İlişkisiz Örneklem t-Testi ile değerlendirilmiştir. Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitimi sonrasında, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, duygusal zekâ puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Deney grubu öğrencilerinin eğitim sonrası kişilerarası ilişki tarzı puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin, hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâlarının ve kişilerarası ilişkilerinin gelişimine katkısı olduğu saplanmıştır.Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin, hemşirelik öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerine katkı sağlaması için yaygınlaştırılması önerilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Emotional intelligence has an important place in the nursing profession, in caring patients and in the interpersonal relationships with patients and their relatives. This research aimed to investigate the effect of emotional intelligence skills training on emotional intelligence and interpersonal relationship levels of nursing students which will be health care professionals in future. This is a quasi-experimental, randomized controlled study in which pretest-posttest control group model was performed. It was conducted with 1st grade nursing students. Emotional Intelligence Skills Development Training was performed to the experimental group. 72 students participated to the research; 36 for experimental group and 36 for control group. The data obtained by personal information form, Bar-On Emotional Intelligence Scale and Interpersonal Relationship Style Scale. Data was evaluated by chi-square test, paired samples t-test and willcoxon t-test. Significant diffrences were found between emotional intelligence scores of both experimental and control group after emotional intelligence skills development training, also another significant difference was found between pretest and posttest interpersonal relationship style scores of experimental group. It was concluded that emotional intelligence skills development training contributed to development of emotional intelligence and interpersonal relationships levels of nursing students. It is recomended to universalize emotional intelligence skills development training to contribute interpersonal relations of nursing students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Duygusal Zekâ tr_TR
dc.subject Duygusal Zekâ Becerileri Geliştirme Eğitimi tr_TR
dc.subject Hemşirelik tr_TR
dc.subject Hemşirelik Öğrencileri tr_TR
dc.subject Emotional Intelligence tr_TR
dc.subject Emotional Intelligence Skills Development Training tr_TR
dc.subject Nursing tr_TR
dc.subject Nursing Students tr_TR
dc.title Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of emotional intelligence skills training on interpersonal relationships of nursing students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR19131 tr_TR
dc.contributor.authorID TR17373 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster