eArşiv@Adu

Türkiye'de otomotiv sektöründe yoğunlaşma ve büyüme üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdemir, Abdullah
dc.contributor.author Avcu, Nazan
dc.date.accessioned 2017-01-17T11:07:20Z
dc.date.available 2017-01-17T11:07:20Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2819
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ekonomide anahtar sektörlerden biri olan otomotiv sektörünün piyasa yapısını yoğunlaşma analizleriyle belirlenmesidir. Ayrıca otomotiv sektörünün diğer sektörlerle yakından ilişkili olması nedeniyle ekonomik büyüme üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, otomotiv sektörünün tarihçesi, sektörün günümüzde etkisi ve sektörde yaşanan sorunlar ve atılan adımlar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde, Rekabet gücünün doğru belirlenebilmesi ve sektörün nasıl bir yol izlemesi gerektiğinin bilinebilmesi için sektörün piyasa yapısı yoğunlaşma analizleriyle belirlenmiştir. Araştırmamızda yoğunlaşma ölçümlerinden N-firma yoğunlaşma oranı(CRN), Hirschman-Herfindahl Endeksi(HHI) ve Entropi Endeksi (EI) kullanılmıştır. Araştırmanın üçüncü ve son bölümünde, 1982-2014 verileri kullanılarak otomotiv sektörü satış hasılatı ve otomotiv sektörü satış ihracatı ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki Granger Nedensellik Testiyle test edilmiştir. Analiz sonucunda otomotiv sektörü satış hasılatı ile Gayri Safi Yurtiçi Hasıla(GSYH) arasında çift yönlü ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the market structure of the automotive industry, which is one of the key industries in economy, through concentration analysis. Also, because of its close relationship with the other industries, the impact of automotive industry on economic growth is analyzed.In the first part of the study, the history of automotive industry, the effect of the sector in the contemporary age, the problems in the industry and the steps taken are discoursed. In the second part, the market structure of the industry is analyzed by concentration analysis to accurately determine the competition power of the industry and the course the industry should take. In the analysis, from the concetration measures, N-firm concentration rate (CRN), Hirschman-Herfindahl Index (HHI) and Entropy Index (EI) are used.In the third and last part of the study, the relationship between the automotive industry sales revenue, automotive industry sale exports and economic growth is analyzed with Granger Causality Test for 1982-2014 period. In the analysis, it is found that there is a two way causality relationship between the automotive industry sales revenue and the Gross Domestic Product (GDP). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Otomotiv Sektörü Yoğunlaşma tr_TR
dc.subject Yoğunlaşma Ölçütleri tr_TR
dc.subject Granger Nedensellik Testi tr_TR
dc.subject Ekonomik Büyüme tr_TR
dc.subject Automotive Sector tr_TR
dc.subject Concentration tr_TR
dc.subject Concentration Rate tr_TR
dc.subject Granger Causality Test tr_TR
dc.subject Economic Growth tr_TR
dc.title Türkiye'de otomotiv sektöründe yoğunlaşma ve büyüme üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The automotive industry concentration and the impact on growth in Turkey tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR17890 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster