Geleneksel öğrenme ortamlarında mevcut öğrenenlerin sayısı ve öğrenme etkinliklerini gerçekleştirmek için
yetersiz olan ders süreleri temel sınırlıklar olarak sürekli dile getirilmektedir. Öğrenenlerin gereksinimlerine
cevap verebilmek ve bu sınırlıkları aşabilmek için ters yüz sınıf modeli önemli bir alternatif olarak görülmektedir.
Bu model ile öğrenenler bilgi edinme süreçlerini sınıf dışı etkinliklerle gerçekleştirirken, sınıf içi etkinliklerde
öğrenmelerin pekiştirilmesine ve uygulama yapmaya daha fazla zaman ayrılması amaçlanmaktadır. Sınıf dışı
etkinliklerde herhangi bir mekana bağımlı kalmama durumu ise mobil öğrenme etkinlikleri ile benzerlik
göstermektedir. Ters yüz sınıf modeli araştırmalarının yeni olması ve alanyazında mobil öğrenme ile
kaynaştırılmasına rastlanmamış olması bu makalenin temel dayanağını oluşturmaktadır. Makalede önerilen
Edmodo platformunun mobil desteği ile beraber sağladığı diğer faydalar da sunulmaktadır. Böylelikle
gelecekteki araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Current learners' numbers and the insufficient lecture time for applying learning activities are usually told for
being basic disadvantages in traditional learning environments. Flipped class model is seen to be an alternative
choice to respond the needs of learners and to overcome these limitations. While learners apply information
acquisition process with out of class activities, it is aimed with this model to devote more time to make the
consolidation of learning and practice in class activities. Having no need to adhere to any space in out of class
activities is similar with mobile learning activities. Research of flipped class model being new, and the integration
of flipped class model and mobile learning having no seen in related research constitutes the cornerstone of
this journal. Also in this journal, the other advantages provided with mobile support of recomended platform
being called Edmodo is presented. Thus, it is thought to set light to future research.