eArşiv@Adu

Anadolu ve meslek lisesi okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Anıl, Fatih
dc.contributor.author Sarpkaya, Ruhi
dc.date.accessioned 2016-03-24T13:37:42Z
dc.date.available 2016-03-24T13:37:42Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Anıl, F., Sarpkaya, R. (2013).Anadolu ve meslek lisesi okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),67-77. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2014_c5/Haziran_2014/31_r_sarpkaya/31_an%C4%B1l_sarpkaya.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2794
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ve “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünite kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Araştırma tarama modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu çalışmaya İzmir ilinde A İlköğretim Okulu’nun 6. ve 8. sınıfında öğrenim gören toplam 55 öğrenci katılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan ilköğretim öğrencileri yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi kavramına yönelik kullandıkları metaforlar incelendiğinde, “atom” kavramı için 9 metafor yazılmıştır. “Katman” kavramı için 11 metafor yazılmıştır. “Elektron” kavramı için 14 metafor yazılmıştır. Atom, katman ve elektron için “dünya” metaforu ortak olarak kullanılmıştır. İyonik bağ için 8 metafor, Kovalent bağ için 5 metafor kullanılmıştır. Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki elektrik” ünitesi kavramına yönelik kullandıkları metaforlar incelendiğinde, ”direnç" kavramı için 17 metafor yazılmıştır. “Pil” kavramı için 15 ,”ampul” kavramı için 11, “anahtar” kavramı için 16 ve “iletken tel” kavramı için 13 metafor yazılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to reveal the perceptions of primary school students for the conceptions of units of science and technology lesson “Electricity in our life” and “Structure of substance and its features” via the metaphors. The research is a qualitative research using scanning method. 55 students participated in this research from the “a” primary school in province İzmir. The data gathered is analyzed and interpreted with the method of content analysis. When the metaphors used by 8th grade secondary school students for the unit of “The structure of the substance and its features” in science and technology were examined at the end of the research, according to the results of the students who participated in the research; Nine metaphors for “atom” concept; eleven metaphor for “layer”; fourteen metaphors for “electron” were written. The “globe” metaphor was commonly used for atom, layer, and electron. Eight metaphors for “ionic bond”; five metaphors for “covalent bond” were used. When the metaphors used by 6th grade secondary school students for the unit of “electricity in our life” in science and technology were examined, seventeen metaphors for “resistance”; fifteen metaphors for “ battery”; eleven metaphors for “ light bulb”; sixteen metaphors for “switch”; thirteen metaphors for “conducting wire” were written. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fen Ve Teknoloji Dersi tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject İlköğretim Öğrencileri tr_TR
dc.subject Science And Technology Lesson tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.subject Elementary School Students tr_TR
dc.title Anadolu ve meslek lisesi okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri tr_TR
dc.title.alternative The instructional leadership roles of the school principals in Anatolian and vocational high schools tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR234181 tr_TR
dc.contributor.authorID TR2072 tr_TR
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Felsefe Grubu Öğretmeni tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 67 tr_TR
dc.identifier.endpage 77 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster