eArşiv@Adu

Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkubat, Seda
dc.date.accessioned 2016-03-24T13:35:09Z
dc.date.available 2016-03-24T13:35:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Özkubat, S. (2013).Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),58-66. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_aralik/39_seda_%C3%B6zkubat/39_seda_ozkubat.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2792
dc.description.abstract Okul öncesi eğitimden istenilen oranda verim alınabilmesi programa, personele, uygulanan yöntem ve tekniklere bağlı olduğu kadar kurumlara fiziksel anlamda sağlanan koşullara da büyük ölçüde bağlıdır. Sınıf içi ve dışı fiziksel ortam tasarımları, eğitim kalitesinin yanında çocuk davranışlarını da etkilemektedir. Bu doğrultuda hazırlanan eğitim ortamları ve donanımlar bir yandan çocukların aldıkları eğitimin kalitesini yükseltecek diğer yandan da çocuk davranışlarında olumlu yansımalar oluşturacaktır. Gerekli güvenlik önlemleri alınmış, eğitim araç ve gereçleri belirlenen kazanım-göstergelere uygun, kurum içi ve dışı tüm birimleri bulunan okul öncesi eğitim kurumları, çocukların hayatlarında oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Okul öncesi eğitimin yaygınlaşması için yapılan çalışmalar arttıkça bununla beraber okul öncesi eğitim ortamlarının kalitesini arttırmak da gerekmektedir. Bu çalışma ile okul öncesi eğitim kurumlarının eğitim ortamları ve donanımlarında bulunması gereken niteliklere değinilerek, bu konuya dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Satisfactory efficiency in preschool education is dependent on the physical conditions at the institutions in addition to the program, the staff, as well as, the methods and techniques employed. In- and out-of-class environmental conditions impact not only the quality of the education but also children’s behavior. Educational environments and facilities accordingly developed increase the quality of the education and positively impact children’s behavior. Preschools with the necessary security measures, educational material pursuant to the designated aims and objectives, and all necessary intramural and extramural units have an important place in children’s lives. As the efforts to promote the schooling rate of preschool education increases, the quality of the educational environments in preschools should be improved concordantly. This study aimed to discuss the qualities necessary in preschool educational environments and materials, as well as, to raise awareness on the subject. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Ortamı tr_TR
dc.subject Donanım tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.subject Educational Environment tr_TR
dc.subject Facilities tr_TR
dc.title Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım tr_TR
dc.title.alternative Arrangement and facilities in preschool educational environments tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR240048 tr_TR
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Öğretmeni tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 58 tr_TR
dc.identifier.endpage 66 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster