Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesinde öğretmen adaylarına mesleki beceri ve deneyimler kazandırmayı
amaçlayan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin, öğretmen adayları açısından etkililiğini
tespit etmektir. Araştırmaya Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencisi olan 88 öğrenci
katılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmak üzere 38
maddeden oluşan Uygulama Derslerini Değerlendirme Testi (UDDT) geliştirilmiştir. Güvenirlik ve geçerliliği
hesaplanan test, çalışmanın örneklemine uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular üzerinde istatiksel
analiz olarak basit korelasyon, frekans ve yüzde yapılmıştır. Bulgular incelendiğinde, Okul Deneyimi ve
Öğretmenlik Uygulaması dersleri arasında ( ,385) oranında pozitif yönde orta değer korelasyonel bir ilişki
ortaya çıkmıştır. Bulgulara göre öğretmen adayları, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini
eğitim programları içinde önemli bir noktada görmektedir. Sonuçlar, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik
Uygulaması derslerini öğretmen adayları için gerekli bir ders olduğunu desteklemektedir.
The aim of this study is service prior to the pre-service teachers’ professional skills and experiences which
aims to provide School Experience and Teaching Practice courses, is to determine the effectiveness of
teachers in terms of. 88 undergraduate fourth-year students at Giresun University participated in the study.
Descriptive method was used. Assessment Test for Object Lessons (UDDT), which contains 38 items, was
developed for the study to collect data. The test, which have validity and reliability, used on sample of the
study. For the statistical analyses of the data the following tests were used: simple correlation, frequencies
and percentages. According to the results, the School Experience and Teaching Practice courses have positive
correlational relationship emerged middle value (,385). The results of the study were showed that pre- service
teachers emphasis on School Experience and Teaching Practice courses in the curriculum. The results
support that School Experience and Teaching Practice are really necessary courses for teacher candidate.