eArşiv@Adu

İlköğretim ikinci kademede eleştirel düşünmenin yeri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ersoy, Esen
dc.contributor.author Başer, Neşe
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:43:18Z
dc.date.available 2016-03-24T07:43:18Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Ersoy, E., Başer, N. (2009).İlköğretim ikinci kademede eleştirel düşünmenin yeri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),1-10. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2011_c2/2011_haziran/02_2011_E_Ersoy/02_2011_e_ersoy.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2786
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemektir. Araştırma grubunu, İzmir ilindeki bir devlet ve birde özel okulunun ikinci kademesinde öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Kökdemir (2003) tarafından uyarlanan “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (The California Critical Thinking Disposition Inventory – CCTDI)” ile toplanmıştır. İlköğretim öğrencilerine uygulanan ölçeğin güvenirliği 0,698 olarak bulunmuştur. Bu bağlamda, ilköğretim devlet okulunda okuyan öğrenciler ile özel okulda okuyan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri okul ve sınıf bazında değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük olduğu ortaya konulmuştur. Bu sonuca göre, ilköğretim öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini kazanamamaktadırlar. Soyuttan somuta geçiş döneminde bu sonuç sorgulanmalıdır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eleştirel Düşünme tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Üst Düzey Düşünme tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademede eleştirel düşünmenin yeri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR110390 tr_TR
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 10 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster