eArşiv@Adu

Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saraçaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Uça, Sanem
dc.contributor.author Baydilek, Nisa Başara
dc.contributor.author Coşkun, Nihan
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:41:49Z
dc.date.available 2016-03-24T07:41:49Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Saraçaloğlu, A.S., Uça, S., Baydilek, N.Başara., Coşkun, N. (2013).Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/37_saracaloglu_uca/37_saracaloglu_uca.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2784
dc.description.abstract Bu araştırmada, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 488 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözütok (1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ile Demirutku (2007) tarafından geliştirilen “Portre Değer Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, öğretmen adaylarının demokratik tutum puanları ile değer algılarına ilişkin puanları arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to analyze democratic attitudes’ and value perception of pre-service teachers’. The universe of this study consisted of 488 elementary pre-service teachers in Adnan Menderes University Faculty of Education. In this study “Democratic Attitudes Scale” which was developed by Gözütok (1995) and “Portrait Values Scale” which was adapted by Demirutku (2007) was used as data collection tolls. According to results of this study, between democratic attitude scores of pre-service teachers and value perception scores of them in a positive direction, it reached the conclusion that there is a significant poor correlation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Demokratik Tutum tr_TR
dc.subject Öğretmen Adayları tr_TR
dc.subject Değer Algısı tr_TR
dc.subject Democratic Attitude tr_TR
dc.subject Pre-service Teachers tr_TR
dc.subject Value Perception tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of the democratic attitudes and value perceptions of pre-service teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR232734 tr_TR
dc.contributor.authorID TR150341 tr_TR
dc.contributor.authorID TR158963 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 45 tr_TR
dc.identifier.endpage 59 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster